رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه یکی از اقدامات برای توسعه فرهنگ، برپایی نمایشگاه کتاب استانی است، گفت: اهتمام به رونق کتاب‌فروشی در استان‌ها مورد تاکید دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد سلگی، مشاور وزیر و رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سیصد و شصت و یکمین نمایشگاه کتاب استانی نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات استان زنجان در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های سینما، هنرهای تجسمی و مطبوعات فعالیت دارد.

وی افزود: یکی از حوزه های موثر، کتاب است؛ کشور ایران در خاورمیانه و غرب آسیا از حیث تولید کتاب کم نظیر است.

این مقام مسوول ادامه داد: در سال گذشته 100 هزار عنوان کتاب توسط 5 هزار ناشر در کشور منتشر شده است؛ علیرغم سهم زیاد استان تهران در تولید کتاب تلاش شده است تا در استان ها موضوع کتاب و کتباخوانی به امری جدی تبدیل شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از اقدامات برای توسعه فرهنگ، برپایی نمایشگاه کتاب استانی است، گفت: به جزء برپایی نمایشگاه کتاب در استان ها، اهتمام به رونق کتابفروشی ها مورد تاکید دولت تدبیر و امید است، در سنوات اخیر چند ده میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز کتابفروشی ها در استان ها هزینه شده است.

سلگی با بیان اینکه 8 مورد وام برای تجهیزکتابفروشی های استان زنجان اختصاص پیدا کرده است، گفت: بعد از وقفه کوتاهی به صورت مجدد در خدمت کتابفروشات متقاضی رونق کسب و کار خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: کسب و کار در حوزه کتاب به دلیل برگشت دیرهنگام سرمایه و سختی کار، دشوار است از اینرو وزارتخانه متبوع در این راستا دست به کار شده است و پذیرای درخواست های کتابفروشان و ناشران برای ارائه تسهیلات از طریق ادرات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها خواهد بود.

وی افزود: استان زنجان از حیث سرانه تولید کتاب سهم چندانی در کشور ندارد، امید می رود با همکاری مسوولان استان در این زمینه شاهد رونق بیشتری باشیم

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه در پنج ماهه نخست امسال 180 عنوان کتاب در استان توسط تعداد اندکی از ناشران  در استان زنجان چاپ شده است، گفت: وزرتخانه به منظور بهبود وضعیت کاغذ کارگروهی تشکیل داده است که ناشران می توانند از طریق ادرات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها پیگیر باشند.

سلگی با اشاره به اینکه وزراتخانه در زمینه ترویج و توزیع کتاب فعالیت جدی دارد، گفت: در زمینه عدالت و توزیع امکانات در استان ها اقداماتی همچون اختصاص سهم توسعه کتابفروشی کتاب ها در اختیار استان ها از جمله اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.