محمدهادی کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان غیرمجاز بومی، روز جمعه /30 شهریور/ در روستای امیرآباد شهرستان سلطانیه در پی شکار این پرنده بودند.
وی اظهار کرد: از این شکارچیان غیر مجاز بومی، یک قبضه اسلحه قاچاق ساچمه زنی ته پر تکلول متعلق به غیر، 2 تیر فشنگ ساچمه و لاشه هشت قطعه کبک چیل و یک قطعه کبک معمولی، به دست آمد.
کاظمی افزود: مبلغ 18 میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان از بابت شکار 9 قطعه کبک از این شکارچیان خاطی اخذ شد و از جنبه عمومی جرم نیز، قاضی پرونده رای و نظر خواهد داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: این 2 شکارچی متخلف پس از تشکیل و تکمیل پرونده، به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان سلطانیه معرفی شدند.
کاظمی با بیان اینکه سه نوع کبک 'چیل، معمولی و تیهو' در اراضی این شهرستان وجود دارد، به شکارچیان غیرمجاز هشدار داد و افزود: شکارچیان متخلف یقین بدانند که محیط بانان بطور شبانه روز مناطق را رصد می کنند که در صورت مشاهده، آنها را دستگیر و برابر با قوانین و مقررات، رفتار خواهند کرد.
وی تصریح کرد: حضور افراد با سلاح و ادوات مختص شکار در مناطق آزاد و تحت مدیریت به منزله شروع به شکار است و در صورت دستگیری باید به مراجع مربوط (محیط زیست و مراجع قضایی) پاسخگو باشند و از عموم مردم انتظار می رود در صورت مشاهده شکارچیان متخلف، بلافاصله موضوع را به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.
کاظمی افزود: شماره تلفن 35215050 و 35215051 محیط زیست این شهرستان نیز بطور شبانه روز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص انجام تخلفات شکار و صید حیات وحش است.
به گزارش ایرنا، 24 شهریور امسال نیز، چهار شکارچی متخلف حیات وحش در اراضی روستای زرنی که جزو مناطق آزاد شهرستان طارم است به همراه شکار و ادوات به دام محیط بانان این شهرستان افتادند.
از این شکارچیان غیرمجاز بومی نیز سه قبضه اسلحه قاچاق ساچمه زنی دولول، یک قبضه اسلحه ته پر دولول مجاز، ۳۸ تیر فشنگ ساچمه، پنج تیر فشنگ چارپاره، چهار عدد چاقوی سلاخی و لاشه ۲ قطعه کبک شکار شده به دست آمد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.