امجد باقری، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این شکارچیان غیرمجاز بومی، روز شنبه/ 24 شهریور/ در اراضی روستای زرنی که جزو مناطق آزاد شهرستان طارم است در پی شکار حیات وحش بودند.
وی اظهار کرد: از این شکارچیان غیرمجاز، سه قبضه اسلحه قاچاق ساچمه زنی دولول، یک قبضه اسلحه ته پر دولول مجاز، ۳۸ تیر فشنگ ساچمه، پنج تیر فشنگ چارپاره، چهار عدد چاقوی سلاخی و لاشه ۲ قطعه کبک شکار شده به دست آمد.
باقری با بیان اینکه شکارچیان خاطی، برای شکار هر قطعه کبک باید مبلغ 2 میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند، افزود: این چهار شکارچی متخلف نیز پس از تشکیل و تکمیل پرونده، به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان طارم معرفی شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به شکارچیان هشدار داد و گفت: شکارچیان متخلف یقین بدانند که در صورت مشاهده و دستگیری با آنان برابر با قوانین و مقررات رفتار خواهد شد و هیچ اغماضی هم در کار نخواهد بود.
باقری تصریح کرد: حضور افراد با سلاح و دیگر ادوات مختص شکار در مناطق آزاد و تحت مدیریت به منزله شروع به شکار است و در صورت دستگیری باید به مراجع مربوط (محیط زیست و مراجع قضایی) پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: از عموم مردم انتظار می رود در صورت مشاهده شکارچیان متخلف در طبیعت، بلافاصله موضوع را به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.
باقری تاکید کرد: سامانه 1540 و شماره تلفن 3-33541001 نیز بطور شبانه روز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص شکار و صید حیات وحش است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.