زهرا سروی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیمیا همتی، مهلا مومن زاده و یلدا ولی نژاد، سه تکواندوکار برتر ایران توانستند به این موفقیت دست یابند که به حتم در این دوره از بازی های المپیک نیز حرف برای گفتن خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، مسابقات انتخابی المپیک تکواندو جوانان، طی روزهای 17 و 18 فروردین امسال در تونس انجام شد و تیم ‌ملی ایران که با 6 نماینده در این رقابت‌ها (سه پسر و سه دختر) شرکت کرده بود، موفق شد صد در صد سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2018 را که مهر امسال در بوینس آیرس آرژانتین برگزار خواهد شد، به دست آورند.
وی با بیان اینکه المپیکی شدن تکواندو موجب شده است تا از این رشته ورزشی به ویژه در بخش کیورگی، استقبال بیشتری شود اظهار داشت: تکواندو ایران در رده های مختلف سنی ازجمله نونهالان و نوجوانان نیز در سطح آسیا از جایگاه خوبی برخوردار است.
نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: تلاش می شود بانوان نیز همانند مردان در رده های بزرگسالان و جوانان بتوانند در مسابقات برون مرزی، اقتدار تکواندو کشورمان را به نمایش بگذارند که این دور از دسترس نیست.
سروی به رقابت های تکواندو بانوان در زنجان اشاره کرد و افزود: رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان دختر ایران نیز طی روزهای شنبه و یکشنبه /17 و 18 شهریور/ با شرکت قریب 320 ورزشکار از سراسر ایران در سالن ورزشی 6 هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان و به میزبانی زنجان آغاز برگزار شد و با موفقیت به پایان رسید.
وی تصریح کرد: این پیکارها در 10 وزن مختلف، در قالب 32 تیم و بر روی پنج شیاپچانگ (تشک)، برگزار و قریب 40 داور از استان های مختلف آن را قضاوت کردند.
سروی افزود: این رقابت ها به دلیل حضور تکواندوکاران برتر و منتخب و تعدادی از ملی پوشان، به لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی برگزار شد که نفرات برتر و مستعد از سوی کمیته فنی فدراسیون به اردوهای انتخابی تیم ملی دعوت خواهند شد.
وی از نحوه میزبانی هیات تکواندو استان زنجان ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: در داوری این رقابت ها نیز سعی شد خطاهای داوران به حداقل برسد تا روحیه و انگیزه تکواندوکاران رقابت کننده، آسیب نبیند.
به گزارش ایرنا، رقابت تکواندوکاران پسر نوجوان نیز با حضور 325 تکواندوکار، طی روزهای 15 و 16 شهریور جاری در همین مکان ورزشی برگزار شد که در پایان، تیم تهران به مقام نخست دست یافت و تیم اصفهان دوم شد و تیم های البرز و زنجان نیز بطور مشترک سوم شدند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.