به گزارش ایرنا، امیر شفیعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در کلاس آموزش ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران شهر چورزق شهرستان طارم نیز 150 عدد کلاه ایمنی به صورت رایگان بین موتورسیکلت سواران توزیع شد.
وی تاکید کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن راکبان موتورسیکلت در تصادف ها و نا آگاهی برخی از این افراد از خطراتی که با رعایت نکردن قوانین برای خود و دیگران به وجود می آورند، این کلاس آموزشی برگزار شده است.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: بر اساس آمارها از هر سه تصادف در کشور یک تصادف مربوط به موتورسیکلت و از هر پنج نفر فوتی در حوادث جاده ای یک نفر راکب موتورسیکلت است.
شفیعی با بیان اینکه این مساله فاجعه محسوب می شود، یادآوری کرد: 60 درصد از راه های کشور برون شهری و روستایی است و از طرفی کشاورزان و دامداران که در روستاها بیشتر از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه استفاده می کنند کمتر به این گونه آموزش های کاربردی دسترسی دارند.
وی اظهارداشت: در حوادث رانندگی 64 درصد افراد بر اثر ضربه به سر جان خود را از دست می دهند به همین دلیل استفاده از کلاه ایمنی اهمیت قابل توجهی دارد.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: توزیع کلاه ایمنی بین موتورسواران به منظور ارتقای ایمنی و حفظ جان موتور سواران ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.