به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن قرائتی روز چهارشنبه در همایش توجیهی مسئولان هیات های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در زنجان افزود: باید به این موضوع توجه داشت که در عاشورای حسینی مردم را می گریاینم اما باید این هنر نیز وجود داشته باشد که همین مردم را در جشن ها بخندانیم.
وی بیان کرد: در رشته های مختلفی مثل فیزیک یا شیمی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و هنر دانشجوی ایرانی در این است که چیز اضافه تر داشته باشید، دانشجویان در طول سال دسته های قرآن خوانی و تفسیر راه اندازی کنند.
قرائتی یاد آور شد: از دیدگاه وهابیون عزاداری بدعت و شرک محسوب می‌شود در حالی که با تامل در آیه‌های قرآن متوجه می‌شویم که خداوند برای دختران مشرکان که زنده به گور می‌شدند، روضه خوانده است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: اگر همه شخصیت های مهم دنیار جمع شوند نمی‌توانند 10 میلیون نفر را در یکجا جمع کنند؛ در حالی که مسلمانان به صورت خودجوش و با کلمه یاحسین (ع) در یک روز با جمعیت چند 10 میلیونی برای سید و سالار شهیدان کربلا عزاداری می کنند.
وی بر جلوگیری از بدعت ها در هیات های مذهبی تاکید کرد و گفت: شایسته است هر هیات ستاد نماز در منطقه اش باشد و راهکارهایی برای دعوت کاهل نمازان پیدا کند.
قرائتی خاطرنشان کرد: تحصیل در بسیاری از رشته ها فایده و نتیجه ای ندارد، باید نهضتی در این ارتباط رخ دهد و براین اساس خاک باغچه را باید عوض کرد و به عبارتی دیگر آموزش وپرورش و دانشگاه باید خاکشان را تغییر دهند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: بر این اساس باید رشته مورد نظر و فایده تحصیل آن در نظر گرفته تا به رشد منجر شود و این در حالی است که با وضعیت کنونی رشدی در دانشگاهها مشاهده نمی شود.
وی اظهار داشت: با نگاهی گذرا به وضعیت دانشگاه ها می توان دریافت که دانشجویان صرفا درصدد اخذ نمره هستند و حتی دانشجو از کنار استاد می گذرد و اعتنایی به او نمی کند نتیجه این رفتار ها بیکاری چند میلیون لیسانس بیکار خواهد بود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهها به عبارتی فلج هستند و از مطالبی که آموخته اند چیزی نمی دانند، دهها هزار پایان نامه در مقاطع مختلف در این مراکز تولید شده اما هیچ خاصیتی نداشته است.
این استاد اخلاق با بیان اینکه مدرک دانشگاهی باید همراه با مهارت باشد، گفت: دانشجو وقتی مدرکی دریافت می کند که هیچ مهارتی ندارد، یادگیری شغل پدر و نیاکانش می تواند راهکار خوبی باشد.
حجت الاسلام قرائتی افزود: بر این اساس دانشجویان با توجه به امکانات موجود بیش از گذشته در کسب دانش همراه با مهارت اقدام کنند
این استاد اخلاق به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان در هفته یک کتاب مطالعه کنند و ازدواج را به تاخیر نیدازند، چرا افزایش سن این سنت الهی به افزایس طلاق در جامعه منتهی می شود.
وی اظهار داشت: گفته می شود کشورهایی که مردمان آن نماز اقامه می کنند عقب مانده هستند در حالی که انجام این فریضه برای یاد خدا، آرامش دل و پرواز معنوی است.
حجت الاسلام قرائتی افزود: با نگاهی به تحصیل در دانشگاه می توان به این موضوع رسید که تحصیل مفید با احتساب تعطیلی های رسمی و تابستانی کوتاه و بر این اساس آموزش وپروش کشور فشل است.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.