به گزارش ایرنا، فریدون هاشم نژاد شامگاه چهارشنبه در حاشیه دومین جشنواره روستای زنجان افزود: هم اکنون روند رشد جمعیت در این شهرستان حالت ایستایی پیدا کرده، زمینه ها و زیر ساخت های لازم آن برای افزایش جمعیت در این طارم باید ایجاد شود ،در غیر اینصورت مشکلات عدیده ای بوجود خواهد آمد.
این مسئول یادآوری کرد: در زمان حاضر ساختار جمعیتی این شهرستان به گونه ای است که آهنگ رشد جمعیت سالمندی افزایش یافته و به دغدغه ای مهم تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: طارم جمعیتی بالغ نزدیک بر 50 هزار نفر دارد اما به عبارتی دیگر می توان جمیعت واقعی طارم در دیگر شهرهای کشور نظیر تهران، البرز، گیلان ، زنجان و استان های مجاور را 150 هزار نفر برآورد کرد.
فرماندار طارم گفت: در صورت زمینه سازی برای ورود 20 هزار نفر طارمی که در خارج از استان زندگی می کنند، (کوچ معکوس) آهنگ رشد جمعیت سرعت بیشتری می یابد.
وی بیان کرد: بر این اساس از هم اکنون به زیرساخت های این شهرستان در حوزه های مختلف بیش از گذشته توجه شده و تحقق این امر چشم انداز بهتری را فراهم می کند.
هاشم نژاد افزود: هم اکنون 85 درصد جمعیت شهرستان طارم در مناطق روستایی و 15 درصد باقیمانده شهری بوده و به عبارتی یک پنجم جمعیت این منطقه در مناطق ساکن هستند.
وی ابراز کرد: 29 سال پیش و پس از زلزله هولناک طارم و منجیل استان گیلان توسعه همه جانبه این شهرستان مورد توجه قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: 85 درصد روستاهای طارم گازرسانی، برق و درحوزه بهداشتی خدمات رسانی شده که چندان مطلوب نیست و باید اقدامات اساسی تری انجام گیرد.
هاشم نژاد خاطر نشان کرد: تامین آب آشامیدنی مردم طارم بویژه شهر آب بر و دیگر مناطق روستایی با مشکل مواجه است که لزوم توجه به این موضوع ضروری بنظر می رسد.
به گزارش ایرنا، شهرستان طارم با (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.