به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان روز سه شنبه در آئین بهره برداری از این طرح ها اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این سه واحد صنعتی را بالغ بر 10 میلیون دلار عنوان کرد و با اشاره به نصب نمک زدا در واحد تقطیر 80 پالایشگاه آبادان اظهار داشت:هدف از اجرای این پروژه، افزایش کیفیت فرآورده ها و بهبود فرآیند عملیاتی است که با اعتبار 21 میلیارد و 508 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
سیدعلی اکبر میرقادری به اجرای طرح جایگزینی چگالنده های بارومتریک در واحد تقطیر 80 با اعتبار 20 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: این پروژه در فرآیند طرح جایگزینی چگالنده های بارومتریک واحد تقطیر 80 با چگالنده های مبدلهای صفحه ای بر اساس مشخصات فرآیندی دریافتی و با مشارکت مالی و فنی و هماهنگی کامل و لحظه ای با شاخه توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (UIDO) و در بخش طراحی و تهیه نقشه های اجرایی به منظور حذف صد درصدی آلاینده ها از واحد تقطیر 80 و برگشت سرمایه، به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: در موضوع احداث 2 دستگاه مخزن به همراه متعلقات مربوطه به انضمام اجرای محوطه سازی و باندوال های آن، احداث 2 دستگاه مخزن سقف شناور به ظرفیت 135 هزار بشکه در روز و به منظور بالا بردن ظرفیت نگهداری فرآورده های نفتی با اعتبار 97 میلیارد و 53 میلیون ریال از محل عمرانی پالایشگاه آبادان اجرایی شد.
سرپرست فرمانداری ویژه آبادان نیز در این آئین گفت: در پروژه چگالنده های بارومتریک واحد تقطیر 80 حدود یکهزار و 200 متر مکعب آب این واحد وارد رودخانه اروند می شد که به لحاظ زیست محیطی مشکلات زیادی را در منطقه ایجاد می کرد.
سید زین العابدین موسوی اظهار داشت: با بهره برداری از این واحد دیگر آب صنعتی این واحد وارد رودخانه نمی شود.
وی بهره برداری از واحد نمک زدایی واحد تقطیر 80 پالایشگاه آبادان را مهم ارزیابی کرد و افزود: در این پروژه زمان و مقدار تولید در پالایشگاه آبادان را به میزان استاندارد می رساند و در بحث محیط زیست نیز الزاماات لازم رعایت شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه آبادان با اشاره به احداث 2 دستگاه مخزن در پالایشگاه آبادان گفت: با احداث این 2 مخزن استاندارهای ایمنی و بهره برداری رعایت شده و مقدار تولیدی که استانداردهای لازم را ندارد دفع می کند.
موسوی خواستار افزایش اشتغال در پالایشگاه آبادان شد و افزود: با بهره برداری از واحد های جدید در پالایشگاه آبادان به طور حتم شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان بومی خواهیم بود و پالایشگاه باید جذب نیروهای بومی را در الویت خود قرار دهد.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که سال 1291 هجری شمسی ساخته شد و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.
پس از برقراری آتش بس عملیات بازسازی فاز اول این پالایشگاه با ظرفیت 130 هزار بشکه در روز آغاز و فروردین ماه 1368 با حضور مقام معظم رهبری واحد بازسازی شده تقطیر 85 وارد مدار تولید شد.
هم اکنون پالایشگاه آبادان روزانه 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تأمین می‌کند.
شرکت پالایش نفت آبادان با وسعت 495 هکتار و تصفیه بیش از 400 هزار بشکه نفت خام در روز به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت کشور، در راستای سیاستی های جمهوری اسلامی ایران و سند چشم انداز 20 ساله مبنی بر توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست اقدام به اجرای پروژه های عظیمی کرده که هر یک از این پروژه ها علاوه بر اصلاح الگوی مصرف، کاهش آلاینده های زیست محیطی و بهبود وضعیت اقتصادی تاثیر به سزایی در میزان تولید فرآورده های نفتی دارد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.