به گزارش ایرنا غلامعباس بهرام نیا شامگاه دوشنبه در نشست خبری با رسانه های استان در حاشیه نمایشگاه هفته دولت افزود: 2 مشکل عمده سرقت تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی و خسارت وارده به دوربین های ثبت تخلف داریم. وی گفت: کابل های دوربین ثبت تخلفات نیز به سرقت رفته و دوربین ها به وسیله سلاح شکسته می شوند.
وی یادآور شد: استان خوزستان نیازمند 60 دستگاه دوربین ثبت تخلف است که با نصب آنها، به ازای هر 20 کیلومتر یک دوربین ثبت تخلف وجود خواهد داشت که مطابق با استاندارد است.
بهرام نیا تاکید کرد: نصب این تعداد دوربین 80 درصد ترافیک جاده های استان را تحت کنترل قرار خواهد داد که درحال حاضر 40 دوربین لیزری دستی نیز در اختیار پلیس قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه 17 هزار کیلومتر راه در خوزستان وجود دارد گفت: حدود 80 درصد ترافیک استان در 2 هزار کیلومتر از جاده های استان متمرکز است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال بالغ بر سه میلیون و 700 هزار تن کالا در جاده های استان خوزستان حمل شده است.
وی با اشاره به اینکه استان خوزستان به لحاظ حمل مسافر رتبه پنجم کشور را دارد ادامه داد: اردوهای راهیان نور، یادمان های شهدا و سفرهای اربعین از جمله ظرفیت های استان خوزستان می باشد که سبب افزایش حجم تردد شده است.
بهرام نیا با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل استان دارای 2 رسالت عمده در حوزه راهداری و حمل و نقل است یادآور شد: در حوزه راهداری عمده وظیفه ما ارتقای ایمنی راه های مواصلاتی و برنامه ریزی برای ایجاد سرویس دهی مناسب جهت تردد است.
وی تصریح کرد: روکش آسفالت محورها، تعمیرات پل ها، ابنیه، تعمیرات گاردریل، ایجاد روشنایی های جدید، نصب نیوجرسی در محورهای پرخطر و پاکسازی حرایم بخشی دیگر از این وظایف است.
بهرام نیا گفت: در چهار ماهه امسال در حوزه راهداری بیش از 35 کیلومتر روکش آسفالت، 600 هزار متر مربع لکه گیری و بیش از 300 هزار متر طول درزگیری در محورهای مواصلاتی انجام و در 15 کیلومتر نیز نیوجرسی نصب شده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: استان خوزستان به صورت مشترک با استان اصفهان در تعداد مجتمع های بین راهی رتبه اول را دارد.
وی گفت: 2 مجمتع رفاهی خدماتی نیز با رشد بالای 95 درصد تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری هستند.
به گفته وی در استان خوزستان به ازای هر 55 کیلومتر محورهای شریانی یک مجمتمع خدماتی رفاهی وجود دارد درحالی که میانگین این مجتمع ها در کشور 80 کیلومتر است.
بهرام نیا تصریح کرد: بیش از 313 شرکت حمل و نقل کالا در قالب 19 هزار وسیله نقلیه در استان خوزستان وظیفه حمل 39 میلیون تن کالا در استان را بر عهده دارند.
وی گفت: 2 میلیون و 500 هزار سفر نیز برای جابجایی این حجم از بار صورت گرفته است.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.