نقی مسکینی روز سه شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه رهپویان سفر ایمن افزود: تمامی دستگاه های مرتبط باید آموزش و فرهنگ سازی های لازم را به منظور کاهش تصادفات جاده ای در محورهای شهرستان در برنامه های خود داشته باشند.
وی افزود: اقدامات فرهنگی در جهت رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و کاهش بار ترافیکی، تصادفات شهری و افزایش ضریب امنیت تاثیرگذار است.
مسکینی ادامه داد: عدم رعایت حق تقدم، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله در محورهای مواصلاتی شهرستان از مهمترین عوامل بروز حادثه در جاده های مراغه است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رهپویان سفر ایمن در شهرستان افزود: برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها با موضوع قوانین راهنمایی و رانندگی می تواند در کاهش بسیاری از مشکلات این حوزه موثر باشد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مراغه نیز در این مراسم گفت: اصلاح و آشکارسازی نقاط حادثه خیز و رفع چاله ها در محور مراغه - هشترود و شانه سازی به طول 5 کیلومتر که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است از مهمترین اقدامات این اداره در راستای کاهش تصادفات است.
نادرشریفی افزود: نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در محورهای اصلی شهرستان و حذف علف ها از حاشیه جاده ها در محور مراغه به هشترود و همچنین مراغه به بناب از دیگر اقدامات این اداره است.
وی به وضعیت جاده های روستایی در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: عملیات چاله پرکنی در محورهای روستایی آشان به یایشهری، بهنق به سعیدآباد و محور خداجو به احمدآباد از مهمترین اقدامات این اداره در محورهای روستایی شهرستان است.
وی همچنین به اهداف برگزاری نمایشگاه رهپویان سفر ایمن نیز اشاره کرد وافزود: این نمایشگاه با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایمنی به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای از امروز تا چهارم مرداد ماه جاری در محل تالار و نگارخانه صوفی مراغه برپاست.
شهرستان مراغه دارای 75 کیلومتر محور ارتباطی بین شهری و 930 کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی بوده و در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
این شهرستان مراغه حدود 263 هزار نفر جمعیت دارد.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.