به گزارش ایرنا کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با وجود گرمای زیاد و رطوبت شدید از ساعت 9 صبح در مقابل استانداری خوزستان حاضر شده و به وضعیت حقوقی و معیشتی خود اعتراض کردند.
کارکنان گروه ملی اندکی پس از حضور در برابر ساختمان استانداری، از مسیر استانداری به سمت فرمانداری اهواز و سپس شعبه سرپرستی بانک ملی در امانیه اهواز راهپیمایی کردند و همزمان شعارهایی را نیز سر دادند.
'مرگ بر کارگر، درود بر ستمگر'، 'وعده وعید نمیخوایم، حقوق و تولید میخوایم'، ' کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد' و 'عزا عزاست امروز، گروه ملی بیچاره صاحب عزاست امروز' برخی از شعارهایی بود که کارکنان گروه ملی در اعتراض به وضعیت معیشتی و حقوقی خود سر دادند.
روز گذشته نیز کارکنان گروه ملی ساعتی پس از حضور در برابر استانداری خوزستان، در مسیر استانداری تا میدان فلسطین دست به راهپیمایی زدند که با شعارهایی همراه بود.
کارکنان گروه ملی می گویند وزیر اقتصاد با پرداخت حقوق و معوقات آن ها موافقت کرده و مبلغ 340 میلیارد ریال نیز برای پرداخت حقوق و معوقات آنان در نظر گرفته ولی بانک ملی تاکنون آن را تایید نکرده است.
آن ها همچنین نگران این هستند که با استیضاح وزیر اقتصاد و برکناری وی بحث این حقوق و معوقات همچنان مبهم باقی بماند.
کارکنان گروه ملی فولاد ایران علاوه بر اعتراض به پنج ماه حقوق معوقه،نگران از وضعیت تولیدی شرکت بوده و می گویند با وجود مهیا بودن همه شرایط و امکانات، برخی اجازه پا گرفتن دوباره شرکت را نمی دهند.
آن ها همچنین به وارد شدن محصولات فولادی از استان های کویری اعتراض کرده و خواستار مشخص شدن موضوع هستند.
کارکنان گروه ملی فولاد ایران در بخشی از سخنان خود به احضار تعدادی از کارگران که در اعتراضات خردادماه بازداشت و با قرار کفالت آزاد شده بودند به شعبه دوازدهم بازپرسی دادگاه انقلاب اهواز اشاره و نسبت به این موضوع اعتراض کردند.
شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران سال 88 در راستای خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی به یکی از شرکت های زیرمجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی در ادامه با کشف اختلاس 30 هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفته و اسفند 95 به بانک ملی واگذار شد.
بلاتکلیفی ابن شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و باعث شده این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بوده، اکنون تنها با پنج درصد ظرفیت خود کار کند.
گروه ملی صنعتی فولاد در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
9890/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.