به گزارش ایرنا دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در این آئین گفت: ٨٧ نمایش صحنه ای و 72 اثر نمایشی میدانی از 21 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
همایون قنواتی اظهار داشت:پس از بازبینی در نهایت 10 اثر نمایشی در بخش صحنه و 10اثر نمایشی در بخش خیابانی در این جشنواره حضور دارند و 2 اثر نمایش خیابانی نیز خارج از مسابقه اجرا می شوند.
وی افزود:نمایش های بخش صحنه در سه سالن خلیج فارس ، فانوس و بهزیستی به اجرا در می آیند و نمایش های خیابانی نیز در مجتمع تجاری اروند و مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر و خیابان 15 احمد آباد، پارک روبری مسجد سلطانی آبادان به نمایش گذاشته می شوند.
قنواتی به بازسازی و نوسازی سالن های نمایشی در نظر گرفته شده در خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت:سالن های به صورت کامل بررسی فنی شدند و با توجه به نیاز بازسازی و تجهیزات به آنها اختصاص یافته است.
وی تعداد آثار نمایشی صحنه استان خوزستان در این جشنواره را سه اثر اعلام کرد و گفت: از آثار پذیرفته بخش مسابقه صحنه ای 9 اثر با موضوع دفاع مقدس و یک اثر اجتماعی است.
آثار بخش صحنه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را نمایشنامه های ٢٣از تهران،بینایی از رشت، مثل سوسوی فانوس آویخته از اصفهان، اکبر کجاست از شیراز، من تا مرز من از تهران، دایک از بجنورد، نجواهای شبانه از دزفول، ثانیه صفر از تهران، ما چهار نفر بودیم از خرمشهر با موضوع دفاع مقدس و تاکسی درمی از اهواز با موضوع اجتماعی را شامل می شوند.
آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه و خارج از مسابقه میدانی نیز ١٢ نمایش شامل هیچکس از آبادان ، نوبت کیه از خرمشهر ،جنگزده از آبادان ، گم از آستانه اشرفیه ،
، چند ماهی عاشق از بروجرد، فشنگ کشکی از خرمشهر ، ماشین زمان از منطقه آزاد ارس ، عاشقانه های جنگ از دهلران ، یه لحظه از کرج ، یه اتفاق ساده از اصفهان ، کلونی نشینان از بوشهر،زندگی در یک اتاق شیشه ای از تهران در موضع های دفاع مقدس و اجتماعی می باشند.
به گزارش ایرنا بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از 27 مرداد ماه جاری آغاز و تا 31 مرداد ماه همزمان با عید سعید قربان ادامه دارد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.