به گزارش ایرنا،مردم فرهنگ دوست شهرستان مرزی دهلران با حضور گسترده در محل های اجرای نمایش خیابانی در خیابان ها و بوستان های این شهر استقبال گرم وپرشوری از این جشنواره نشان دادند.
اقشار مختلف مردم دهلران این روزها صبح،عصر و شب با حضور خود در جشنواره تئاتر شرهانی محفل هنرمندان حاضر در این جشنواره را گرم کرده اند تا هنرمندان حاضر با شور و نشاط تئاتر خیابانی خود را به مردم عرضه کنند.
هنرمندان استانهای ایلام،کرمانشاه،کردستان ،همدان،لرستان،خوزستان و اصفهان این روزها در دهلران مشغول اجرای تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر شرهانی هستند و با استقبال گرم مردم روز دوم این جشنواره نیز با اجرای 12 نمایش خیابانی در حال پیگیری است.
در روز نخست این جشنواره مدارس و خیابانهای دهلران محل اجرای نمایش خیابانی جشنواره تئاتر شرهانی بودند تئاتری که این روزها باعث شده مردم دهلران برغم گرمای هوا به خیابان بیایند و به تماشای هنر هنرمندانی از هفت استان کشور بنشینند.
در 2 روز گذشته 24 اجرا توسط هنرمندان تئاتر انجام شد که در روز نخست 12 اجرا انجام و بخوبی مورد استقبال مردم دهلران قرار گرفتند.
در روز دوم نیزقرار است 12 اجرا انجام شود و چرخه اجرای 24 نمایش در این جشنواره تکمیل شود و داوران در روز سوم گروه های برتر را معرفی کنند.
این برای اولین بار است که جشنواره تئاتر شرهانی در دهلران اجرا می شود و آنچه مهم بنظر می رسد این است که با توجه به استقبال مردم و هنرمندان از هفت استان کشور می طلبد تا با توجه به درخواست مردم و مسئولان دبیر خانه دائمی این جشنواره در دهلران دایر شود تا مردم دهلران که در دفاع مقدس پیشانی جبهه جنگ بوده اند و از نزدیک در جنگ و دفاع مقدس سهیم بوده اند حداقل خواسته آنها یعنی اجرای این جشنواره در سال های بعدی و استمرار آن برای همیشه شاهد باشند.
در کنار اجرای نمایش خیابانی تئاتر شرهانی مردم دهلران با برپایی سیاه چادر به معرفی صنایع دستی و غذاهای محلی و آداب و روسوم این منطقه نیز پرداخته اند.
دبیر جشنواره تئاتر شرهانی دهلران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این جشنواره هنرمندانی از هفت استان کشور حضور دارند و به اجرای نمایش خیابانی می پردازند.
سعید خیرالهی با اشاره به برنامه ریزی ها برای اجرای نخستین جشنواره تئاتر شرهانی در دهلران گفت: این جشنواره بخوبی مورد استقبال هنرمندان و مردم قرار گرفته است.
وی گفت: در این جشنواره که از 16 اسفند شروع شده و تا 18 اسفند نیز ادامه دارد در سه نوبت صبح،عصر و شب تئاتر خیابانی در خیابانها و بوستان های دهلران با هنرنمایی هنرمندان با موضوع دفاع مقدس اجرا می شود.
دبیر نخستین جشنواره تئاتر شرهانی گفت: در طول دو روز اجرای این جشنواره در دهلران 24 اثر اجرا می شود و در روز هیجدم اسفندماه نیز اختتامیه این جشنواره با معرفی گروه های برتر خاتمه می یابد.
خیرالهی بر لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره در دهلران تاکید کرد و افزود: با توجه به سوابق دهلران در دفاع مقدس،استعدادهای هنری این شهرستان،استقبال مردم و حمایت مسئولان می طلبد این دبیر خانه در دهلران دایر شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران نیز گفت: در روز دوم این جشنواره 12 اثر نمایشی در دهلران اجرا می شود.
ایرج رضایی افزود: در روز دوم یعنی 17 اسفند و در نوبت صبح ( ردپایی در آسمان) از خانم کژال راست بین از مریوان،( ورود هر گونه تیر و ترکش ممنوع )از مهرداد کاووسی حسینی از همدان،،(ا سو) اثر بهنام کاوه ازآبادان،(گمشدگان )از علی چناری اهل کرمانشاه و (سیا ور دارو) اثر پژمان شاوردی از لرستان در دهلران اجرا شدند.
وی افزود: در نوبت عصر نیز قرار است(همچو حر ریاحی) اثر مصطفی کولیوندی از دهلران،،( ایستگاه صلواتی) از دل آرام ترکی از اصفهان،(ا سو) اثر بهنام کاوه ازآبادان و(گمشده) از مختار محمدی از مریوان برای مردم نمایش داده شوند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران گفت: امشب نیز سه اثر شامل(کوچه) از امین پورمند اهل اندیمشک،(آب )به کارگردانی سعید ذبیهی از کرمانشاه و(همچو حر ریاحی) اثر مصطفی کولیوندی از دهلران برای مردم اجرا خواهند شد.
اولین دوره تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران با استقبال هفت استان ایلام،کرمانشاه،کردستان ،همدان،لرستان،خوزستان و اصفهان در حال اجرا است .
شهرستان مرزی دهلران بواسطه حضور مستقیم در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس یکی از آوردگاه های دفاع مقدس است که هنرمندان دهلرانی نیز توانستد با حضور در مناطق عملیاتی این شهرستان و بویژه با اجرای تئاتر در یادمان شهدای شرهانی در زمینه معرفی سابقه دفاع مقدس در این شهرستان گام هایی بردارند.
اختتامیه این جشنواره با حضور داوران،میهمانان،هنرمندان و معاون وزیر ارشاد و دو مدیر کل این حوزه روز چهارشنبه ساعت 15 عصر با معرفی آثار برتر به کار خود پایان می دهد.
خبرنگار:علی رضازاده** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.