به گزارش ایرنا، علی خدری غریبوند سه شنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان گتوند به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار با گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیگر شهدای خبرنگار افزود: خبرنگاران دستگاه های اجرایی کم کار را نقد کنند و در کنار نقد تحلیل کنند و راهکارارائه دهند، تا به رفع مشکلات کمک کنند.
وی بر پیگیری مشکلات ومطالبات مردم از سوی خبرنگاران تاکید کرد وگفت: در برخی از بخش ها کم کاری صورت گرفته و اعتراض و گله مندی مردم منطقی است.
فرماندار گتوند ادامه داد: تعداد خبرنگاران شهرستان گتوند محدود است، ولی با توجه به تجربه این خبرنگاران خبرها و مشکلات مردم به سرعت منتشر می شود.هرچه جلو می رویم اهمیت و جایگاه خبرنگار نمایان تر می شود.
وی با اشاره به مشکلات برخی از خبرنگاران گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همانطور که در گذشته به خوبی با خبرنگاران همکاری کرده است مشکلات و مطالبات این قشر را پیگیری کند.
خدری غریبوند با اشاره به اقدامات دولت در گذشته و برنامه های آتی در این شهرستان افزود: اجرای پروژه اصلاح شبکه وطرح های آبرسانی شهرهای گتوند، صالح شهر،سماله،جنت مکان و ترکالکی،لایروبی برخی از زهکش های کشاورزی،پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران و متقاضیان طرح های اشتغالزایی، اجرا و پیگیری طرح های گردشگری، پیگیری طرح گاومیش داری 2 پیران و شهرک کشاورزی پادگان شهید باغبانی از جمله برنامه های انجام شده و در دست اجرا در این شهرستان می باشند.
**رسالت خبرنگاران شفاف سازی و آگاه سازی است
سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان گتوند نیز در این جلسه با تبریک روز خبرنگار گفت: رسالت خبرنگاران شفاف سازی و آگاه سازی است. خبرنگاران نقش زیادی در پیشرفت و توسعه در زمینه های مختلف دارد.
هومن حاجتی از تلاش خبرنگاران برای پوشش رویدادهای خبری شهرستان گتوند تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد.
**تعهد و دلسوزی ویژگی بارز یک خبرنگار است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند تعهد و دلسوزی را از ویژگی های بارز یک خبرنگار دانست و گفت: خبرنگاران قبل از انتشار خبر از صحت و درستی آن مطمئن شوندو در کنار نقد منصفانه مسئولان، برای وی حق دفاع قائل شوند.
حمید بهداروندی به اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند برای خبرنگاران اشاره کرد وافزود:ساماندهی خبرنگاران،معرفی خبرنگاران برای پرداخت تسهیلات وپیگیری جهت رفع مشکلات برخی ازخبرنگاران و روزنامه نگاران از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از جمله اقدامات این اداره بوده است.
*گله مندی از بی مهری برخی مسئولان نسبت به خبرنگاران
خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان گتوند نیز در این جلسه با تشکر وقدردانی از مجموعه فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند به خاطر پیگیری مطالبات و ساماندهی خبرنگاران گفت:در انتشار برخی از اخبار شهرستان متاسفانه با بی مهری برخی مسئولان مواجه می شویم که نیاز است فرماندار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مواقع از خبرنگاران حمایت و پشتیبانی کنند.
باقر ابراهیمی افزود: برخی از خبرنگاران بیشتر در نقش روابط عمومی یک اداره و دستگاه اخبار را منتشر می کنند که این از پیشرفت و توسعه جلوگیری می کند و خبرنگاران باید از انتشار اینگونه اخبار بپرهیزند و رسالت کاری خود را حفظ کند.
پیگیری بیمه خبرنگاران،پاسخگویی مسئولان و امنیت شغلی از مهمترین مطالبات مطرح شده خبرنگاران شهرستان گتوند در این جلسه بود.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از زحمات و خدمات خبرنگاران شهرستان گتوند با اهدا لوح سپاس از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری تجلیل شد.
17 مرداد 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند، که این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ،جنت مکان،سماله، صالح شهر، ترکالکی و نیز 45روستا است.
6068/7467
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.