تشکل‌های کارگری، کارفرمائی و بازنشستگی استان خوزستان در نامه ای خطاب به مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، خواهان عدم استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن این نامه که به امضای نمایندگان تشکل های ذکر شده رسیده است و یک نسخه از آن به خبرگزاری ایلنا ارسال گردیده، به شرح زیر می باشد:

بسمه‌تعالی

 مجمع محترم نمایندگان مردم شریف استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

 سلام‌علیکم

 با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، با توجه به اعلام وصول طرح استیضاح جناب آقای دکتر علی ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و احتمال در دستور کار قرار گرفتن استیضاح ایشان در جلسه علنی هفته آینده، امضاء کنندگان این نامه، تشکل‌های کارگری، کارفرمائی و بازنشستگی استان مطالبی به شرح زیر را اعلام می‌دارد:

۱- با توجه به وضعیت آشفته اقتصادی و فشار مضاعفی که از ناحیه این وضعیت بر مردم و جامعه کارگری وارد شده، به چه دلیل استیضاح جناب آقای ربیعی که هیچ‌گونه نقشی در بروز و ظهور این مشکلات نداشته در اولویت کار مجلس قرار گرفته است؟

۲-استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قطعاً شائبه سیاسی دارد و شاهد این مدعا، نوع اعلام وصول طرح استیضاح توسط هیئت‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی می‌باشد. جا دارد به این سؤال پاسخ داده شود به چه دلیل برخلاف عرف و قانون، طرح استیضاح قبل از ارجاع به کمیسیون تخصصی و ایجاد فرصت برای اطلاع از جزئیات محورهای استیضاح و شفاف‌سازی و پاسخگوئی به نمایندگان، بصورت ناگهانی و در اثنای جلسه علنی اعلام وصول گردیده است؟

 ۳- چرا مشکلات مطرح‌شده در محورهای طرح استیضاح قبلا در قالب سؤال از وزیر مطرح نشده و فرصت شفاف‌سازی برای وزیر محترم فراهم نشده و نمایندگان محترم مسیر استیضاح را انتخاب نموده‌اند؟

 ۴ -با توجه به اینکه جناب آقای دکتر ربیعی از ابتدای شروع بکار دولت کنونی تا کنون سه بار از مجلس محترم رأی اعتماد گرفته که از آخرین رأی اعتماد، بیش از سه ماه نگذشته و پاک دستی و دلسوزی و مدیریت ایشان که از جنس جامعه کارگری می‌باشد مورد تائید همه تشکل‌های کارگری می‌باشد دلیل استیضاح‌های پی‌درپی این وزیر توانمند چیست؟

 ۵-آیا با توجه به فضای عمومی جامعه و التهابات موجود و انتظارات مردم برای ایجاد تغییرات در تیم اقتصادی دولت جهت برون رفت از بحران اقتصادی موجود، اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن‌هم به این سبک و سیاق و برخلاف عرف و قانون، آدرس غلط دادن هیئت‌رئیسه مجلس به مردم و به حاشیه بردن پاسخ گوئی تیم اقتصادی دولت نیست؟

 ۶ -با توجه به محورهای مطرح‌شده در طرح استیضاح که غالباً کلی و بدون ایجاد فرصت اطلاع وزیر از جزئیات مطالب می‌باشد، نکاتی قابل تأمل می باشد:

 اولا" باید سهم وزیر و نمایندگان محترم مجلس در ایجاد مشکلات سازمان تأمین اجتماعی مشخص گردد. آیا در تصویب قوانینی که برخلاف اصول بیمه‌ای در مجلس تصویب شده و سازمان تأمین اجتماعی را در آستانه ورشکستگی قرار داده، وزیر نقش داشته یا نمایندگان (قوانینی مانند بازنشستگی سخت و زیان‌آور و بازنشستگی پیش از موعد و قوانینی از این دست که بسیار فراوان هستند).

 ثانیاً در عدم پرداخت مطالبات سازمان جهت حل‌وفصل بسیاری از مشکلات و چالش‌های سازمان تأمین اجتماعی وزیر نقش داشته یا نمایندگان مجلس؟  

ثالثاً در به‌کارگیری مدیران توانمند و جوان، سهم دخالت وزیر و نمایندگان محترم مجلس چه میزان می‌باشد؟ آیا وزیر اصرار بر انتصاب مدیران بدون کمترین تجربه داشته یا نمایندگان محترم مجلس؟ آیا جوانگرائی به معنای سپردن سکان مسئولیت‌های خطیر به افرادی کم‌تجربه حتی تا حد ۴ سال سابقه می‌باشد؟

 رابعاً دخالت در امور شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ( شستا ) و انتصاب مدیران تحمیلی و ناکارآمد از جانب آقای وزیر انجام می‌گردد یا از جانب نمایندگان محترم مجلس؟ چرا جناب آقای دکتر ربیعی باید پاسخگوی مسائلی باشد که در ایجاد آن هیچگونه نقشی نداشته است؟

در خاتمه، ضمن احترام به‌حق قانونی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در نظارت کامل بر همه ارکان اجرائی کشور و دادن تذکر، طرح سؤال و استیضاح وزیران، استیضاح پیش روی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی را استیضاحی ناعادلانه و سیاسی دانسته و انتظار دارد نمایندگان محترم با توجه به اینکه جناب آقای دکتر ربیعی در مدت تصدی وزارت مطبوع خود توانسته حاشیه‌ها را از مجموعه وزارت خصوصاً از سازمان تأمین اجتماعی دور کرده و حرکت مجموعه را در مسیر صحیح خود قرار دهد و مدیریت ایشان مورد تائید کلیه تشکل‌های کارگری، کارفرمائی و بازنشستگی می‌باشد، لذا جامعه کارگری این استیضاح را بالا رفتن از دیوار کوتاه منافع کارگران و مستمری‌بگیران و سیلی زدن بر صورت خود می‌داند و قطعاً جامعه کارگری این سیلی را برنخواهد تافت و سیلی متقابل را در انتخاب آتی مجلس شورای اسلامی بر صورت مسببان خواهد زد.

لذا استدعا دارد کلیه نمایندگان محترم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اتحاد و همدلی و به احترام قشر عظیم جامعه کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان استان به استیضاح جناب آقای دکتر ربیعی که زبان گویای کارگران کشور و به‌نوعی تنها مدافع آنان می‌باشد رأی منفی داده و در جهت ابقاء و رأی اعتماد به ایشان اقدام فرمایند.

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار

 کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان خوزستان

کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان خوزستان

دبیر اجرائی خانه کارگر استان خوزستان استان

کانون کارفرمائی انجمن‌های صنفی استان خوزستان

 اتحادیه صنایع‌دستی استان خوزستان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.