محمد مهدی مجاهد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در راستای برنامه جهانی پوشش همگانی سلامت 'همه جا برای همه' با عنوان اختصاری UHC برای دسترسی عادلانه مردم به خدمات تشخیص و درمان سرطان در زمینه توسعه زیرساخت های درمان این بیماری با ارزیابی و نظر کارشناسان و در نظر گرفتن شرایط کشورها مراکز درمان سرطان به سه تیپ تقسیم می شوند که تیپ یک شامل خدمات تشخیص زود هنگام سرطان با تجهیزات ماموگرافی و کلونوسکوپی به منظور غربالگری می باشد.
این متخصص آنکولوژی افزود:مراکز تیپ 2 مراکز درمان سرطان نیز شامل رادیوتراپی و شیمی درمانی سرپایی و بستری هستند و مراکز تیپ سه شامل مراکز جامع سرطان شامل تجهیزات بالا ،ام آر آی ،پت ، اتاق عمل جراحی و پیوند مغز استخوان هستند.
قائم مقام مدیرعامل و مشاور فنی و علمی مرکز رادیوتراپی آنکولوژی امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه ساختن مرکز تیپ 2 و سه سرطان نیازمند اعتبارات بیشتری است گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، به 37 مرکز تیپ 2 و 15 مرکز تیپ سه (مرکز جامع سرطان)در کشور نیاز داریم تا خدمات تشخیصی و درمانی سرطان به طور متناسب و عادلانه در سطح کشور فراهم شود.
وی ادامه داد:در حال حاضر حتی در برخی مراکز استانی خدماتی نظیر رادیوتراپی وجود ندارد و مردم برای دریافت خدمات باید به استانهای مجاور و گاها پایتخت مراجعه کنند و این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات رفت و آمد برای مردم در ارائه خدمت به موقع و با کیفیت خلل وارد می کند.
مجاهد افزود:با همت خیرین و در اختیار داشتن 2 دستگاه شتاب دهنده خطی ،بخش های شیمی درمانی سرپایی و بستری ،بخش پیوند مغز استخوان مرکز جامع درمان سرطان دزفول در حال تکمیل است و با تامین دیگر امکانات این مرکز از تیپ 2 به سه ارتقا خواهد یافت.
وی گفت:برخی امکانات از قبیل دستگاه شتاب دهنده 2 و ام آر آی خریداری شده ولی برای تامین دستگاه کلونوسکوپی و دیگر تجهیزات اتاق های عمل به اعتبارات بیشتری نیاز است که علاوه بر اعتبارات خیرین نیازمند اعتبارات دولتی نیز هستیم .
وی ضمن تقدیر از حضور همیشگی خیرین برای کمک به درمان بیماران سرطانی در دزفول اظهار داشت:حدود 2 هزار بیمار از خدمات مرکز درمان سرطان امام حسن مجتبی (ع) دزفول بهره مند می شوند که حدود 600 نفر آنها بومی ومابقی غیربومی و ساکن دیگر مناطق استانی و خارج استان هستند.
به گزارش ایرنا مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) دزفول به عنوان نوزدهمین مرکز آنکولوژی کشور یکی از مجهزترین مراکز رادیوتراپی جنوب غرب کشور است که در زمینی به مساحت سه هزار و 600 متر مربع و زیربنای سه هزار متر مربع با 160 میلیارد ریال کمک افراد خیر ساخته شده و مردادماه سال 94 به بهره برداری رسید.
این مرکز درمانی به بیماران سرطانی شمال خوزستان و نیز استان های ایلام و لرستان خدمات درمانی رایگان ارائه می کند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.