محمد‌رضا عبادیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خدمات انجام شده در طرح تحول نظام سلامت به مردم اطلاع‌رسانی نشده است افزود: مشکلاتی با اداره کل مسکن و شهرسازی در خصوص ساخت بیمارستان‌ها وجود دارد.
وی ادامه داد: افزایش تخت های بیمارستانی با تسریع در اجرای طرح در استان همدان در صورت تصویب ساخت بیمارستان ها در حوزه وزارت بهداشت و بهره مندی از منابع بالا تحقق می‌یابد.
وی با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت و درمان به همدان همزمان با هفته دولت امسال 154 طرح بهداشتی و درمانی در استان بهره برداری شد افزود: با بهره برداری از این تعداد طرح یک هزار تخت به بیمارستانهای همدان اضافه شد که با اجرای طرح های در دست اجرا یک هزار تخت دیگر نیز اضافه می شود.
عبادیان با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیمارستانها به طور کلی بازسازی و نوسازی شدند گفت: سه هزار میلیارد ریال تجهیرات پزشکی وارد استان شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: راه اندازی ام آر آی، خریداری آمبولانس، ساخت کلینیک‌های ویژه، گسترش اورژانس، افتتاح اتاقهای ال دی آر، اورژانس هوایی، افزایش پایگاه فوریتها، ساخت مرکز غربالگری سرطان، ساخت بیمارستان سوختگی مجهزترین بیمارستان غرب کشور، فلورایدتراپی گسترده دانش‌آموزان، اقدامات شرکت‌ها و هسته‌های فناوری مستقر در مرکز رشد دانشگاه، آماده‌سازی و ساخت اتاق تمیز و تلاش برای همکاری دانشگاه با صنعت از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده است.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در مراقبت های مادران باردار و فرزندان اقدامات خوبی انجام شده است افزود: این در حالی است که در دولت‌های پیشین این موضوع مغفول مانده بود.
وی خدمات انجام شده در حوزه سلامت را شایسته مردم دانست و گفت: شهروندان همدان پیش از سال 94 از امکانات ام. آر. آی دولتی بی‌بهره بودند که بهره‌مندی از این موضوع اتفاق ارزشمندی بود.
عبادیان از ساخت مرکز جامع سرطان در استان همدان خبر داد و افزود: حفظ کرامت انسان‌ها همواره در سیستم مورد توجه بوده است که اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه انجام نشد، مردم از بسیاری از اقدامات بی‌اطلاع هستند و پیوست رسانه‌ای طرح ‌های استان مطلوب نبوده است.
از مجموع 291 طرح بهداشتی و درمانی در دست اجرای استان همدان ، 154 طرح با سفر وزیر بهداشت و درمان در همدان بهره برداری شد و مابقی نیز در دست احداث است.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.