علیرحم کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب مورد نیاز دام و عشایر استان با استفاده از 22تانکر آبرسان دولتی، تعدادی وانت و تراکتور استیجاری در مناطق مختلف عشایری خوزستان به خصوص نقاط سخت گذر با مشارکت نزدیک عشایر انجام می شود.
وی بیان کرد: هفت دستگاه تانکر آبرسان جدید که به تازگی از سوی سازمان امور عشایری کشور خریداری شده در حال انتقال به خوزستان هستند تا سرعت آبرسانی به مناطق عشایری استان شتاب گیرد.
کریمی افزود: برای آبرسانی به مناطق عشایری استان خوزستان که با کمبود آب و خشک شدن چشمه ها رو به رو هستند اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافته ولی رقم دقیق تخصیصی آن مشخص نشده است.
مدیرکل امور عشایری خوزستان با بیان اینکه بیشتر مناطق عشایری خوزستان به علت خشکسالی و نقصان در نزولات جوی در سال آبی 97-96 با کمبود آب برای دام و مصارف انسانی رو به رو هستند افزود:آبرسانی به مناطق عشایری تا اواخر تابستان و اوایل مهرماه که همزمان با کوچ قشلاقی عشایر دیگر استان ها به خوزستان است ادامه خواهد یافت.
23هزار خانوار معادل 11.8 درصد کل جمعیت عشایر کشور در مناطق عشایری خوزستان مستقر هستند که پس از فارس رتبه دوم جمعیتی را دارند.
عشایرخوزستان 2 میلیون راس دام سبک معادل 9 درصد کل دام سبک عشایر کشور را در اختیار دارند.
خوزستان هفت ماه از سال میزبان عشایر استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه و همدان است.
تامین آب سالم ، احداث و نگهداری راه های دسترسی، ساماندهی خانوار های متقاضی عشایر برای سکونت، تامین و توزیع سوخت فسیلی، تامین علوفه دام، تامین آرد و صیانت از اشتغال عشایر از مهم ترین وظایف اداره کل امورعشایری خوزستان است.
به گزارش ایرنا هم اکنون تنش آبی متاثر از خشکسالی بی سابقه 50سال اخیر ، بیشتر شهرها و روستاهای استان خوزستان را تهدید می کند.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.