علیرضا خلیلی نیا چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیش ازاجرای طرح غدیر2 با تولید 150 هزار متر مکعب آب آشامیدنی شهرستان آبادان از رودخانه بهمنشیر و طرح غدیر یک تامین می شود.
وی افزود:با کاهش بارندگی و جریان معکوس آب دریا به رودخانه بهمنشیر میزان شوری و سختی آب به حدی رسید که غیر قابل استفاده شد.
خلیلی نیا گفت: هم اکنون با اختصاص سهمیه آب آبادان از طرح غدیر 2 برداشت آب از رودخانه بهمنشیر به صفر رسیده است و با مدیریت مصرف آب شهرستان از این طرح تامین می شود.
وی میزان سختی و شوری آب شهرستان آبادان را در حدود 2 هزارمیکروموس اعلام کرد و بیان داشت:با اجرای برخی از طرح های اصلاحی شبکه افت فشار شبکه مناطق حاشیه شهر از جمله ذوالفقاری تا چند روز آینده برطرف می شود.
رئیس آبفای آبادان گفت: نیاز به احداث دستگاه های آشیرین کن به میزان 100 هزار مترمکعب آب در روز داریم تا درمواقع قطع آب غدیر جایگزین مناسبی برای تامین آب شهر باشد.
وی گفت:هم اکنون عملیات ساخت یک واحد آب شیریکن در چوئبده آبادان 2 هزار و 500 متر مکعب درروز آغاز شده وطی یک ماه آینده نیز عملیات ساخت واحد آب شیرین کن در اروندکنار با ظرفیت سه هزارو 500 متر مکعب در روز اجرایی می شود.
با بهره‌برداری از خط غدیر 2 پیش‌بینی‌شده که روزانه 150 هزار مترمکعب آب مورد نیاز آبادان و 100 هزار مترمکعب آب آشامیدنی خرمشهر از سد کرخه تا افق 1425 تامین شود.
به گزارش ایرنا برای تکمیل خط 2 هزار میلیمتری انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از بالادست رودخانه کرخه، پنج هزار و 310 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی طرح آبرسانی غدیر هزینه شده است.
3015/6002/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.