معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان، گفت: با توجه به نیاز شبکه سراسری و همچنین برنامه تعمیرات واحدهای تولیدی، هفت هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در سه ماه نخست ۹۷ در خوزستان تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهرداد بلادی موسوی اظهار داشت: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات می باشد.

وی افزود: از هفت هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق تولیدی در سه ماهه نخست سال، سهم نیروگاه های برق آبی برابر یک هزار و ۲۰۲ گیگاوات ساعت (۱۶ درصد) و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر شش هزار ۷۲۰ گیگاوات ساعت ( ۸۴ درصد) کل انرژی تولیدی بوده است.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان ( رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان ، ماهشهر و فجر) در سال جاری شش هزار و ۷۲۰ گیگاوات ساعت تولید داشته اند که از این میزان ۴۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۳ درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی تولید شده است.

بلادی موسوی اضافه کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۷۲ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

وی تصریح کرد: پیک خرداد ماه سال جاری هفت هزار و ۶۵۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۲/۸ درصد کاهش داشته است، انرژی مصرفی در سه ماهه سال ۱۳۹۷ نیز برابر با ۹ هزار و ۸۴۹ گیگاوات ساعت بوده است که نشان دهنده حدود ۲ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل می باشد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان با تقدیر و تشکر از مردم و مشترکین به خاطر همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی، گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکین و تامین رفاه عمومی از مردم تقاضا می کنیم استفاده بهینه از برق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بلادی موسوی تاکید کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین درتمامی فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ضرورت مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (۱۳ الی۱۷ و ۲۱ الی ۲۳) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.