به گزارش ایرنا ابراهیم نوشادی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در جمع خبرنگاران افزود: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده دستگاه های آلاینده که توسط سازمان حفاظت محیط زیست شناسایی شده اند، باید یک درصد از فروش خود را به شهرداری بدهند تا در حوزه فضای سبز و سایر مسایل محیط زیستی هزینه شود.
وی ادامه داد: در سال 95 در مجموع 290 میلیارد ریال بابت آلایندگی شرکت ها به شهرداری اهواز پرداخت شد اما سهم هرکدام از شرکت های آلاینده تعیین نشده است.
وی گفت: دستگاه های آلاینده دارای برخی تعهدات و مسئولیت های اجتماعی در قبال شهر هستند که باید به آن عمل کنند. این شرکت ها باید سهم خود را در بالا بردن کیفیت محیط زندگی در شهر بپردازند.
نوشادی با بیان اینکه کیفیت زندگی در شهر اهواز کاهش یافته از این رو ماندگاری جمعیت کاهش یافته ادامه داد: طبق بررسی صورت گرفته درصد رشد جمعیت در شهر اهواز نسبت به دهه 30 کاهش داشته است.
وی با ذکر اینکه از وظایف شرکت ها همکاری در ایجاد زیرساخت های شهری و مسایل زیست محیطی است
افزود: شرکت نفت درخصوص تعیین مقدار دقیق حق آلایندگی اطلاعاتی در اختیار ما قرار نداده اما طبق اعلام سازمان محیط زیست شرکت نفت و گاز مارون و کارون جزو دستگاه های آلاینده محیط زیست شناسایی شده اند و طبق محاسبات صورت گرفته در سال بیش از 2هزار و 400 میلیارد ریال باید به شهرداری بپردازند.
نوشادی یادآور شد: از سویی دیگر طبق مصوبه شورای اسلامی شهر و تایید استاندار وقت خوزستان شرکت هایی مانند نفت دکل هایی در سطح شهر نصب می کنند که باید عوارض آنها را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: کمربند سبز اهواز از دیگر مسایل حوزه زیست محیطی است که سهم هرکدام از دستگاه های آلاینده در آن مشخص شده بود اما غیر از شهرداری هیچ کدام از دستگاه ها به وظیفه خود عمل نکردند.
معاون شهردار اهواز گفت: در خواست ما اینست که اطلاعات کامل از شرکت های پرداخت کننده عوارض و حق آلایندگی در اختیار شهرداری قرار گیرد.
بر اساس تبصره ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد رقم حاصل فروش تولیدات شرکت یا دستگاه آلاینده، باید به شهرداری آن شهر پرداخت شود. سازمان حفاظت محیط زیست مسئولیت تعیین آلاینده ‌بودن یک شرکت یا دستگاه را عهده‌دار است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.