مصطفی یوسفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی به جنگل های این منطقه خسارت چندانی وارد نشد و تنها سه تا چهار اصله درخت دچار صدمه جدی و حدود 30 اصله دیگر نیز صدمه جزیی دیدند.
وی گفت: 2 نفر از ماموران اداره محیط زیست ساعات اولیه بامداد روز شنبه به نیروهای مردمی ملحق و اهالی را در مهار آتش سوزی یاری رساندند.
رییس اداره محیط زیست شهرستان اندیکا ادامه داد:بخشی از این آتش سوزی در زمین های کشاورزی اتفاق افتاد و حدود هفت انبار کاه و کلش نیز در این آتش سوزی طعمه آتش شد.
وی گفت: دلیل دقیق این آتش سوزی در حال بررسی است و اینکه این آتش سوزی عمدی یا غیرعمدی بوده، هنوز مشخص نشده است.
وی افزود:بررسی دقیق میزان خسارت این آتش سوزی نیز توسط کارشناسان اداره محیط زیست در حال انجام است.
وی گفت:هرچندآتش سوزی به طور کامل مهارشده اما هم اکنون ماموران محیط زیست و هلال احمر برای اطمینان خاطر در منطقه حضور دارند.
آتش در جنگل های بلوط چال منار در بخش چلو از توابع شهرستان اندیکا از عصر جمعه زبانه کشید اما به دلیل اختلال در شبکه تلفن همراه با تاخیر به مسئولان گزارش شد.
دکل مخابراتی این منطقه نیز به گفته مسئولان مربوطه از هفته گذشته به دلیل خرابی سامانه سرمایشی از کار افتاده و تاکنون رفع نقص نشده است.
چال منار از نظر جغرافیایی کوهستانی و دارای آب و هوای معتدل و دارای پوشش متنوع درختی و گیاهی است.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.
7159/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.