حسینعلی شهریاری روز دوشنبه در همایش خیرین سلامت خوزستان در سرسرای اداری دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد:1.5 تخت بیمارستانی در خوزستان به ازای هر یک هزار نفر وجود دارد که نسبت به خیلی از استان های دیگر کمتر است.
وی افزود: بسیاری از استان ها دارای شاخص 2.5 تا سه تخت به ازای هر یک هزار نفر هستند که امید است وضعیت تخت های خوزستان با پیگیری در مجلس شورای اسلامی بهبود یابد.

** تشکیل 50 شورای مشارکت زنان در کشور
شهریاری با بیان اینکه زنان موتور محرکه مردان و عامل مشوق آنها برای سرمایه گذاری در امور خیر هستند ادامه داد: از مجموع مجامع خیرین سلامت تشکیل شده در کشور، در 50 مورد، شورای مشارکت زنان راه اندازی شده است.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: مشارکت زنان در این شوراها در نقاطی از جمله تبریز و کاشان قابل توجه است.
وی بیان کرد: فعالیت خیرین در حوزه های سلامت با دیگر حوزه ها قابل مقایسه نیست چون به عنوان مثال برای ساخت یک مرکز و یا خانه بهداشت هزینه زیادی لازم است.
شهریاری با اشاره به اهمیت اولویت بندی تامین نیازهای حوزه بهداشت توسط خیرین ادامه داد: امسال برای نخستین بار مجمع خیرین سلامت کشور با مجامع خیرین سلامت استان ها تفاهمنامه منعقد کرد و شرح وظایف آنها مشخص شد.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فعالیت های نیکوکاری در حوزه سلامت بهتر است با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود چون آنها بیشتر در جریان مشکلات و اولویت ها هستند.

** متوسط عمر تخت های بیمارستانی اهواز 46 سال است
یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مهمترین مشکل خوزستان در حوزه بهداشت، کمبود تخت های بیمارستانی است و متوسط عمر تخت های بیمارستانی در اهواز 46 سال است که این مشکل از جانب دولت و مجمع خیرین سلامت در حال پیگیری است.
همایون یوسفی ادامه داد: 11 پروژه بیمارستانی در 2 سال گذشته در خوزستان بهره برداری و یا نزدیک به بهره برداری است و یا به زودی آغاز می شود.
وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی ابوذر و سوانح و سوختگی سلامت اهواز به زودی بهره برداری می شود و بیمارستان یک هزار تختخوابی اهواز و مرکز جامع سرطان خوزستان در اهواز نیز به زودی آغاز می شود.
یوسفی بیان کرد: بیمارستان بقایی 2 در اهواز راه اندازی شد و مجوز احداث بیمارستان برای باوی و حمیدیه گرفته شده است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه سرطان اطفال با وجود موسسه محک، بیشتر اقدامات تشخیصی و درمانی تقریبا رایگان انجام می شود.
وی افزود: مرکز پیوند مغز استخوان در خوزستان در یکی دو سال گذشته در اهواز راه اندازی شد و بسیاری از بیماران با پیوند مغز استخوان به صورت قطعی درمان می شوند.

** لزوم ورود پررنگ خیرین به حوزه بهداشت
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خیرین مدرسه ساز اقدامات قابل توجهی داشته اند اما باید بیشتر در حوزه آموزش عالی و بهداشت ورود کنند.
ایرج نظری بیان کرد: البته خیرین بیمارستان های زیادی را در بهبهان، ماهشهر، دزفول و اهواز ساخته اند.
وی ادامه داد: خوزستان به نسبت جمعیت، بیشترین تعداد بیماران با نارسایی کلیه را دارد و خیرین باید در جهت اولویت ها و نیازمندی های بهداشت و درمان گام بردارند.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.