به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین دکتر پور فلاح روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی خوزستان در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه باید درد جامعه را درست بشناسیم افزود: دستگاههای فرهنگی درباره روح جامعه کار می کنند و اگر درک درستی نداشته باشند به راهکار لازم نمی رسند.
وی اظهار داشت: باید درک صحیحی از رفتار جامعه داشته باشیم تا بتوانیم بر مسائل و مشکلات غلبه کنیم زیرا بروز مشکل در بسیاری از موارد به این دلیل است که مساله به خوبی تبیین نمی شود و یکی از مسائلی که سبب روزمرگی می شود آنست که درک صحیحی از واقعیت نداریم.
معاون وزیر اطلاعات گفت: دین اسلام بسیاری از احکام را تایید کرد از همین رو فرهنگ ایرانی نیز به گونه ای بود که آن را پذیرفت زیرا آن را تا حدودی مطابق فرهنگ خود می دانستند و هویت دینی و ملی ما ایرانیان همپوشان است.
حجت الاسلام والمسلمین پور فلاح اضافه کرد: عده ای مخالف عزاداری ها در اسلام هستند در حالیکه اینگونه برنامه ها سبب نوعی آرامش درونی و امید به آینده می شود .
وی با اشاره به اینکه نباید برای عده ای که درد دین ندارند فضا را خالی کرد افزود: نباید حوزه نشاط جامعه را رها کرد در غیر اینصورت عده ای آن را در دست می گیرند که مطابق معیارهای اسلامی نیست.
وی اضافه کرد: اگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم خودمان قادر به تامین نیازهای جامعه در حوزه نشاط و شادی هستیم بنابر این نباید نگاه تقلیل گرایی به حوزه نشاط داشته باشیم.
وی گفت: توسعه زمانی ارزش دارد که بر علیه سنتها نباشد بلکه بر فراز آن باشد و بخشی از مشکلات جامعه ناشی از زیر پا گذاشتن همین ارزشهاست پس باید سعی کنیم روی پای خودمان در تمام حوزه ها بایستیم.
معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وزیر اطلاعات گفت: ارتباط با مردم به ویژه جوانان بسیار مهم است اگر چه ممکن است تفاوت سلایق وجود داشته باشد اما در اصل نظام اشتراکات وجود دارد .
وی با اشاره به اینکه ضد انقلاب همواره دنبال موج سواری و ساختار شکنی است افزود: باید با مردم حرف زده شود تا دسیسه های دشمنان از جمله دسیسه های رییس جمهوری آمریکا برای مردم تبیین و مشخص شود.
وی در ادامه با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی گفت: شان شورای فرهنگ عمومی کشور سیاستگزاری می باشد و شورای فرهنگ عمومی استانها نیز بیشتر وظیفه امور اجرایی را عهده دار است اما استانها هم می توانند ارائه طرح کنند و خیلی از ایده ها و طرحها نیز از استانها به مرکز منتقل می شود .
دکتر پور فلاح افزود: در سفر قبلی خود به خوزستان در ایام دهه محرم از مناطق حاشیه ای اهواز از جمله عین 2 و کوی علوی بازدید کردم که در بیشتر مناطق عرق و تعصب مردم به اسلام و امام حسین(ع) به خوبی نمایان بود هر چند حب امیر المومنین و امام حسین(ع) و ائمه اطهار در باطن مردم مسلمان ایران قرار دارد.
پنجاه و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان روز چهارشنبه با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار و جمع دیگری از مسئولان فرهنگی استان در بیت امام جمعه اهواز برگزار شد.
6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.