به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در دیداربا مدیران و مسئولان قضایی استان اظهار کرد: دشمن همواره در حال دسیسه علیه انقلاب اسلامی و به دنبال ناامن سازی کشور هستند لذا نباید لحظه‌ای از مکر آنها غفلت کرد.
وی بیان کرد: اینکه مشاهده می کنیم اوضاع امنیتی کشور تحت کنترل است به دلیل آن نیست که دشمن کاری نکرده یا سرعقل آمده، بلکه برای این است که مسئولان ذیربط اقدام های موثری برای کنترل اوضاع و پیشگیری از اقدامات تروریستی مخالفان نظام، انجام می‌دهند.
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با انتقاد از گرانی و هرج‌ومرج اخیر در بازار گفت: این شرایط قابل قبول نیست، دولت و قوه قضاییه پشتوانه اجرای عدالت هستند و طبق قانون باید ریشه ظلم را ازبین ببرند ، سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با اخلال گران در بازار نقش مهمی دارد و باید وارد عمل شود.
آیت‌الله موسوی جزایری افزود: آیا اینکه افرادی با خرید سکه و احتکار آن، بازار سیاه را داغ می کنند، جز اقدام برای براندازی نظام، تخریب دولت و آب به آسیاب دشمن ریختن است ، آیا نباید برای مقابله با این افراد راهکاری اندیشیده شود؟
وی ادامه داد: در حالی که مدافعان حرم، جان خود را برای دفاع از مرزهای کشور فدا می کنند، عده ای در داخل کشور با اقدامات خودسرانه قصد ضربه زدن به نظام را دارند.
آیت الله موسوی جزایری افزود: انقلابی که با خون فرزندان این آب و خاک رشد کرده نباید با احتکار کالا توسط عده ای مفسد فی الارض خدشه دار شود.
امام جمعه اهواز اظهار داشت: دولت و قوه قضاییه مسئول مقابله با گرانفروشی و احتکار هستند و نباید در مقابله با آنان سکوت کنند زیرا اخلال‌گران بازار، کشور را به پرتگاه سقوط می‌برند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه خواستار تامین ارز مورد نیاز بای واردات کولر گازی و وسایل سرماشی در مناطق گرم کشور شد و بیان کرد: وسایل سرمایشی در مناطق گرمسیر به‌ویژه خوزستان برای مردم جزو کالاهای حیاتی است اما قیمت آن بسیار بالا رفته است و این قابل قبول نیست.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی در حادثه تروریستی منافقین در هفتم تیر 1360 و هفته قوه قضائیه ، از تلاش‌های قوه قضائیه در برقراری امنیت و حفظ آن تقدیر کرد.
رییس کل دادگستری خوزستان نیز دراین دیدار با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی برخورد می کند افزود: در مقابله با فساد تاکید دستگاه قضایی بر برخورد با مفسدان و دانه درشت ها است نه افراد معمولی که هنگام سفر به مناطق آزاد برای خود کالایی خریداری می کنند.
'فرهاد افشار نیا' با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری افزود:برای اجرای این هدف، به اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری نیاز است.
رئیس دستگاه قضایی خوزستان ادامه داد: بازار کسب و کار باید توسط دستگاه های متولی مانند صنایع و معادن، اتاق بازرگانی و استانداری کنترل و فرایند صدور مجوزهای تولید و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، آسان تا زمینه اشتغال بیشتر فراهم شود.
افشارنیا افزود: باتوجه به افزایش قیمت ارز که منجر به افزایش قیمت مواد اولیه صنایع در کشور شده است، قدرت خرید شرکت ها و صنایع داخلی پایین آمده است و به حمایت نیاز دارند تا به تعطیلی کشیده نشوند.
رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه سخنان خود افزود: استان خوزستان 13 گمرک فعال دارد که به رغم تلاش مأموران مستقر در منطقه و کارکنان گمرک، احتمال ورود کالای قاچاق وجود دارد ، چرا که امکانات کافی برای کشف کالای قاچاق از جمله دستگاه 'ایکس ری' وجود ندارد و تلاش ارزیابان در این خصوص نیز کفایت نمی کند.
یکم تا هفتم تیر هفته قوه قضائیه است.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.