محمد تقی زاده شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح ساماندهی پوشاک مدارس طی چهار سال گذشته بیان کرد: این طرح توسط حدود یک هزار تولیدکننده داخلی پوشاک استان، زیر نظر اداره انجمن اولیا و مربیان و کارگروه پوشاک خوزستان برای سال تحصیلی ٩٨-٩٧ در حال انجام است. اما مدارسی که تا قبل از سه سال برای دانش آموزان لباس تهیه کرده اند، اجباری در خرید از تولیدیها و تغییر فرم لباس ندارند.
وی با تاکید بر اهمیت کیفیت لباس ها گفت: در همین راستا و برای رفع مشکلات و نواقص ساماندهی پوشاک ،سال گذشته برای بهبود کیفیت دوخت و تعیین نرخ پارچه جلسات متعددی برگزار و دستورالعمل آن به نواحی چهارگانه اهواز و شهرستان ها ارسال شده است.
تقی زاده ساماندهی پوشاک مدارس را شامل انعقاد قرارداد با تولیدی براساس شاخص هایی مانند کیفیت دوخت تولیدی، رعایت محدوده جغرافیایی مدرسه و تولیدی، ویژگی های محل تولید و توزیع و رعایت نرخنامه مصوب دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش و مدیران مدارس، در واقع، به عنوان پل ارتباطی و هماهنگ کننده بین اولیا و تولیدکنندگان پوشاک محسوب می شوند. بنابراین، همکاری شورای انجمن اولیا و مربیان و نماینده اولیای دانش آموزان با مدیران مدارس در خصوص نظارت همه جانبه بر ساماندهی پوشاک مدرسه بسیار ضروری و لازم است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه اظهار کرد: مدیران مدارس به ویژه در دوره ابتدایی از رنگ های شاد که نشانه نشاط و شادابی است، استفاده کنند.
وی در پایان مهم ترین رکن موفقیت تولیدی های پوشاک را همکاری اولیای دانش آموزان و مراجعه به موقع به تولیدی برای اندازه گیری و سفارش برش و دوخت و دریافت لباس تا نیمه اول شهریورماه دانست و اعلام کرد: اولیای دانش آموزان برای رسیدگی به شکایات مربوط به کیفیت دوخت و نرخ البسه با شماره ١٢٤ که تلفن رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان است، تماس بگیرند.
جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و 50 نفر دانش آموز است که 70 هزار نیروی فرهنگی در استان دست اندرکار فعالیت آموزشی این جمعیت هستند.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.