استاندار خوزستان گفت:با توجه به افزایش شوری و سختی آب رودخانه بهمنشیر در چند روز گذشته از روز شنبه 15هزار متر مکعب آب در شبانه روز به سهمیه آبادان افزوده خواهد شد و میزان آن به 105 تا 100 هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی پنجشنبه پس از پایان جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان آبادان در فرمانداری این شهرستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سهیمه آب غدیر آبادان از 70 هزار متر مکعب در شبانه روز در ابتدای خرداد، اکنون به 95 هزار متر مکعب در روز افزایش یافت.

وی افزود: متاسفانه بدلیل افزایش شوری آب بهمنشیر از هفت هزار به 11هزار میکروموس بر متر مکعب این افزایش سهمیه آب آبادان از طرح غدیر خیلی در میزان شوری آب شرب مردم تاثیرگذار نبود.

شریعتی از احداث خط انتقال آب هزار طرح غدیر به منظور تامین آب شهرهای چوئبده و اروندکنار و مناطق جمشیدآباد و ذوالفقاری تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: اصلاح و تامین ایستگاه و خط انتقال آب ایستگاه شهید کشتکار به طول 12.5 کیلومتر بدلیل فرسودگی از روز شنبه با تامین اعتبار 50درصد از استانداری و 50درصد از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی می شود. 

شریعتی اظهار داشت: همچنین از روز شنبه 25 تانکر وظیفه انتقال آب حیات به روستاهای آبادان را انجام می دهند تا به صورت موقت مشکل آب روستاها برطرف شود.

وی افزود: قرار شد 15هزار متر مکعب آب حیات در شبانه روز به پالایشگاه آبادان تحویل شود تا آب مورد نیاز منازل کارکنان این واحد صنعتی تامین شود.

استاندار خوزستان به پیشرفت 95درصدی احداث خط دوم آب غدیر به شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت:با تکمیل این خط تا تیرماه آب شرب آبادان، خرمشهر و شادگان از آب غدیر تامین می شود و نیازی به برداشت آب از رودخانه بهنشیر نخواهیم داشت و آب این شهرستانها به سطح پایدار خواهد رسید.

*** ایستگاه های برداشت آب نیشکر 10 ساعت تعطیل می شود 

استاندار خوزستان گفت: به منظور تامین آب کشاورزی شهرستان های پایین دست کارون دستور دادیم ایستگاه های پمپاژ آب هفت شرکت توسعه نیشکر به مدت 10 ساعت در شبانه روز در مدار خارج شود.

وی افزود:به این ترتیب میزان آب بیشتری به شهرستان های پایین دست کارون خواهد رسید که با انتقال این آب به رودخانه بهمنشیر هم آب کشاورزی نخلستان های آبادان تامین و هم بخشی از آب شرب شهرستان آبادان تامین خواهد شد.

شریعتی به احداث بند خاکی در مادر بر روی رودخانه کارون به منظور جلوگیری از پیش روی آب شور دریا در رودخانه اشاره کرد و اظهار داشت:این بند خاکی در مدت سه هفته تکمیل و از نفوذ آب دریا جلوگیری می شود.

وی گفت: هدف دولت خدمتگذار انتقال آب شرب با کیفیت 600 میکروموس از آب رودخانه دز در مدت زمان سه سال به 25 شهر و یک هزار و 609روستا در قالب طرح انتقال آب غدیر است.

وی افزود:بیش از 350 کیلومتر لوله 2 هزار و 2 هزارو 400 و ایستگاه های پمپاژ این طرح خریداری شده و بتدریج نصب خواهد شد.

شریعتی گفت:خط دوم انتقال آب به اهواز نیز در سال 97 انجام خواهید داد و بعد از آن خط انتقال آب شوش اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.