مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف و معدوم‌ سازی حدود 600 کیلو ماده غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در طرح سلامت رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جعفر ربیحاوی اظهار داشت: در این طرح که تا کنون بیش از 1200 واحد صنفی حساس مورد پایش و بازرسی فنی قرار گرفته‌اند بیش از 600 کیلوگرم مواد غذایی شامل مواد پروتئینی، لبنیات، کنسرو ،کمپوت و ... تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف به همت کارشناسان بهداشت محیط از سطح توزیع خارج شد.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، افزود: بدنبال تشدید نظارت‌ها و بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، کشفیات از چرخه مصرف انسانی خارج و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند و در طول این برنامه تاکنون 50 مورد اخطار بحرانی و غیر بحرانی صادر و 3 واحد صنفی متخلف پلمپ شد. همچنین در این بازه زمانی بیش از 644 مورد عوامل کیفی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با تجهیزات پرتابل مورد سنجش قرار گرفته است و به تعداد 11 مورد شکایت ثبت شده در سامانه 190 کشوری رسیدگی شده است.

ربیحاوی یادآور شد: مصرف کنندگان در هنگام تهیه موادغذایی به اطلاعات درج شده بر روی کالا دقت و موارد مشکوک را به سامانه 190 معرفی نمایند.

وی گفت: طرح سلامت رمضان تا پایان ماه مبارک ادامه داشته و در این طرح کارشناسان بهداشت محیط نسبت به پایش و کنترل مواد غذایی عرضه شده و همچنین مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در تمام ساعات روز و ایام تعطیل اقدام می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.