به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در شورای بررسی سامانه احراز هویت برخط در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی با الکترونیکی شدن فرآیند اداری موافق نیستند و برای عملیاتی کردن آن مقاومت و همچنان به صورت سنتی عمل می کنند.
وی گفت: بر اساس بخشنامه دولت،سامانه احراز هویت برخط ( سامانه ای برای حذف مدارک) باید در خوزستان اجرایی شود و تمامی دستگاه ها باید از این دستورالعمل تبعیت کنند.
شریعتی افزود: خوزستان به همراه چند استان دیگر برای استفاده از این سامانه به عنوان آزمایشی انتخاب شده و نتایج نحوه عملکرد دستگاه ها در این طرح می تواند برای سیستم کشور مهم باشد.
وی با اشاره به اینکه بازرسی و نحوه استفاده از سامانه ' احراز هویت برخط' مورد رصد و بررسی است گفت:در ابتدای کار با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد اما با شناسایی و حل این مشکلات می توان از این سامانه استفاده کرد.
مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری خوزستان نیز گفت: متاسفانه بیشتر دستگاه های اجرایی به دلیل دریافت هزینه از مردم همچنان خواستار فعالیت به صورت سنتی، و موافق روند بروکراسی و استفاده از کپی مدارک هستند.
محسن سزاری با اشاره به بستری که برای ارایه خدمات از سوی دستگاه ها به صورت الکترونیکی فراهم شده بیان کرد: استفاده از سامانه احراز هویت برخط باعث می شود که مردم برای انجام کارهای خود در ادارات از کپی مدارک استفاده نکنند و تمامی اطلاعات به صورت الکترونیکی ثبت و دریافت می شود.
وی گفت: دستگاهی که بهترین عملکرد را در ارایه خدمات اداری به صورت الکترونیکی داشته،وزارت آموزش و پرورش است و متاسفانه وزارت علوم به دلیل اینکه بانک جامعی از اطلاعات مدارک تحصیلی دانشگاه ها ندارد در این طرح به خوبی نتوانسته وارد عمل شود.
سزاری افزود: این سامانه سرویس های مختلفی دارد و در بخش های مختلف هویت فرد را می توان ثبت کرد.
سامانه احراز اصالت هویت برخط با هدف حذف کپی مدارک از جمله کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، مدرک تحصیلی و ... راه اندازی شده که در خوزستان به صورت آزمایش از پارسال در ادارات آغاز شده است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.