سیاوش حسین پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این میزان که شامل یک میلیون و 56 هزار تن گندم معمولی و 49هزار تن گندم دوروم است به ارزش 14هزار و 365میلیارد ریال خریداری شده است.
وی با بیان اینکه خرید گندم در مناطق سردسیر شرق و شمال شرق خوزستان شروع شده پیش بینی کرد بیش از یک میلیون 200هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شود.
حسین پور نرخ تضمینی هرکیلوگرم گندم به نرخ تضمینی را 13هزار ریال و گندم دوروم را 13هزار و 300ریال عنوان کرد و گفت:این قیمت در مقایسه با سال زراعی گذشته تفاوتی ندارد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور بیان کرد: تاکنون 138هزار و 616 گندم از خوزستان از طریق سامانه حمل ریلی و جاده‌ای به استان‌های همجوار منتقل شده است.
وی پیک خرید گندم در خوزستان را حدود 40 روز عنوان کرد.
پیش بینی شده تولید گندم در خوزستان امسال به یک میلیون و 400هزار تن برسد که در مقایسه با سال زراعی گذشته 300هزار تن کاهش نشان می دهد.
کار برداشت گندم در دهه سوم فروردین در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان شروع شده و تا اواخر خرداد ادامه می یابد.
امسال به دلیل خشکسالی بی سابقه در نیم قرن اخیر ، 280هزار هکتار از کشتزارهای گندم دیم و 100هزار هکتار از گندم آبی خوزستان به دلیل نبود آب ، کمی بارندگی و بالا رفتن تنش آبی از بین رفت و تقریبا تنها برداشت گندم در سطح 350هزار هکتار گندم آبی انجام می شود.
در استان خوزستان سالانه 15.8میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی از سطح 1.2میلیون هکتار برداشت می شود که در صورت اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400 تولید کل محصولات زراعی و باغی خوزستان به رقم 25میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.