غلامرضا شریعتی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با اجرای این طرح ظرف مدت 2 سال روزانه بین 270 تا 360 هزار بشکه به تولید نفت کشور افزوده می شود و چهار درصد از اعتبار این پروژه نیز به عنوان مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در نظر گرفته شده است.
استاندار خوزستان افزود: ارزش کل این طرح 5.5 میلیارد دلار است که طی 2سال هزینه می شود و سهم مناطق نفت خیز جنوب از این اعتبار 4.6 میلیارد دلار است که با هزینه آن حدود 20 تا 25 هزار فرصت شغلی مستقیم و به تبع آن تعداد زیادی شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.
شریعتی بیان کرد: چهار درصد از این مبلغ معادل 222 میلیون دلار به عنوان مسئولیت اجتماعی پروژه در نظر گرفته شده که سهم مناطق نفت خیز جنوب 186 میلیون دلار و سهم استان خوزستان بیش از 160 میلیون دلار است که قرار شد در طول 2 سال این اعتبار در همه حوزه‌های زیرساختی هزینه شود.
وی اضافه کرد: توزیع این اعتبارات از سوی شورای برنامه‌ریزی استان تعیین خواهد شد و استان می‌تواند در جهت توسعه و ارتقای شاخص ها این بودجه را هزینه کند و زمینه اشتغال جدی در استان را فراهم کند.
استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین بنا شد در اجرای این طرح از نیروی بومی و متخصص استان استفاده شود و در همین راستا حمایت های جدی از سازمان فنی حرفه‌ای و آموزشکده های فنی و حرفه ای در سطح استان انجام شد تا نیروی ماهر و تکنسین مربوط به این حوزه ها تربیت شود.
شریعتی عنوان کرد: با انجام این سرمایه گذاری که در قالب آن مخازن نفتی بازسازی و نوسازی خواهد شد افت تولید نفت سالانه کشور جبران میشود و روزانه بین 270 تا 360 هزار بشکه تولید نفت افزایش پیدا می کند که کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.