به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز شنبه در جلسه شورای ترافیک خوزستان در محل استانداری افزود: شهرداری اهواز از طریق دستگاه های مربوطه پیگیر احقاق حق مردم است اما به دلیل ملی بودن این مساله لازم است مقامات استانی نیز ورود کنند.
وی درخصوص اجرای طرح پارکبان نیز گفت:در محدوده زمانی 20 اسفند پارسال تا 20 فروردین امسال براساس تصویب شورای ترافیک فعالیت پارکبان ها مجاز بود اما اکنون فعالیت این پارکبان ها غیر از 11 منطقه تعیین شده ممنوع است. شهرداری ضابط قضایی نیست و نمی تواند با این تخلفات برخورد کند.
کتانباف در ادامه بیان کرد: از ظرفیت های خوزستان وجود ریل قطار در شهر است از این رو در نشستی با استاندار خوزستان و مجموعه راه آهن مقرر شد تا برای حمل و نقل عمومی درون شهری مسافران از ظرفیت راه آهن ریلی استفاده شود.
وی با بیان اینکه مقرر است اداره کل راه آهن جنوب یک ریل باس برای جابجایی سطح شهر اهواز اختصاص دهد افزود: اهواز در شرق و غرب خود از طول مناسب راه آهن با ایستگاه های مختلف برخوردار است اما باید چند ایستگاه جدید اضافه شود تا برای یک حمل و نقل ایمن از ظرفیت های ریلی بهره مند شویم.
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این تخصیص سهم خوزستان از جرایم راهنمایی و رانندگی را برای هزینه شدن در امور رفاهی مردم خواستار شد.
به گفته فرامند هاشمی زاده این مبلغ در بسیاری از استان ها تخصیص نیافته اما شرایط خوزستان با سایر استان ها متفاوت است. میزان برگشت تعیین شده مبلغ جرایم رانندگی در سال 95 حدود 310 میلیارد ریال بود، در صورتی که این مبلغ به استان برمی گشت در راستای بهبود زیر ساخت ها هزینه می شد.
وی افزود: شورای عالی استان ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص حساسیت بیشتری داشته باشند.
برابر قانون راهنمایی و رانندگی که در سال 1389 تصویب شد، مقرر شد 60 درصد از جرایم راهنمایی و رانندگی در محدوده شهری به شهرداری‌ ها اختصاص یابد تا برای افزایش ایمنی و بهره وری معابر، توسعه سیستم حمل و نقل و بهبود و روان سازی ترافیک شهری و... هزینه شود.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.