به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: در ​این همایش که روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی ورشی شهرک نفت اهواز برگزار شد مدیرعامل، مدیران و کارشناسان شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب و توزیع نیروی برق اهواز، معاون عمرانی استاندار خوزستان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، فرماندار اهواز، آیت الله فرحانی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان و حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز حضور داشتند.

  مهندس سعید کوتی سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این همایش ضمن معرفی و جایگاه این شرکت در اقتصاد و تامین انرژی کشور اظهار داشت: اولویت اصلی مناطق نفت خیز جنوب تحویل کمی و کیفی نفت خام به مشتریان است چون این شرکت هم نسبت به مصرف کنندگان داخلی نفت یعنی پالایشگاه ها و هم نسبت به شرکت های خارجی واردکننده نفت از کشور متعهد است.

وی گفت: مناطق نفت خیز جنوب به همان اندازه که در تولید انرژی نقش دارد، مصرف کننده انرژی است که برای کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی فعالیت های مهمی انجام داده یا در دست اجرا دارد.

مهندس کوتی افزود: مناطق نفت خیز جنوب نخستین شرکت در سطح وزارت نفت است که اداره بهینه سازی مصرف انرژی را در ساختار خود ایجاد کرده و این اداره اکنون به معاونت ارتقا یافته است و این اقدام اهمیت بهینه سازی مصرف در این شرکت را مشخص می کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: یکی از سیاست های ما برای کاهش مصرف انرژی بکارگیری فناوری و تجهیزات جدید است که در این ارتباط سال گذشته از فناوری نانو برای افزایش راندمان مبدل های حرارتی یکی از تاسیسات نفت استفاده شد و با توجه به نتایج مثبت است قرار است در سایر تاسیسات مورد استفاده قرار گیرد.

مهندس کوتی به برنامه این شرکت برای جمع آوری گازهای مشعل اشاره کرد و گفت: جمع آوری گازهای مشعل یکی از اقدامات این شرکت در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی است و در این ارتباط  4 پروژه جمع آوری و فروش گازهای مشعل در واحدهای بهره‌برداری پارسی، مارون ۳، مارون ۶ و منصوری اجرا شد، که پروژه پارسی در اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید و مارون ۳ در پایان شهریور، مارون ۶ در پایان دی و منصوری در پایان سال جاری راه‌اندازی می شود.

 وی کوتی افزود: همچنین مزایده فروش گازهای مشعل ۲۳ واحد بهره برداری دیگر در دست اقدام است و شرکت های متقاضی در حال ارائه پیشنهادهای خود هستند.

 سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه، ممیزی انرژی تاسیسات، پیاده سازی نظام مدیریت انرژی، استفاده از انرژی های تجدید پذیر و اجرای مدیریت سبز را از اقدامات انجام شده در این شرکت برای بهینه سازی مصرف انرژی برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز در این همایش با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف برق در این شهرستان گفت: پیک مصرف برق در کلانشهر اهواز حدود 2500 مگاوات و به اندازه مجموع مصرف برق دو کلانشهر مشهد و اصفهان است که در این شرایط هر گونه اقدام برای کاهش و بهینه سازی مصرف برق با اهمیت خواهد بود.

مهندس حسن کریمی افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها در استان از نظر تامین برق دچار مشکل جدی هستیم و باید با تلاش جهادی در زمینه بهینه سازی مصرف، از پیک مصرف برق عبور کنیم.

آیت الله فرحانی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان نیز با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش از تلاش های شرکت توزیع نیروی برق اهواز برای خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد.

در این همایش حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز از تلاش های مهندس عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در خصوص اجرای طرح های جمع آوری گازهای مشعل که در اردیبهشت ماه جاری راه اندازی و یا کلنگ زنی شد قدردانی کرد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در ارتباط با نکوهش اسراف کنندگان گفت: برای اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی باید تمام دستگاه ها وارد عرصه شوند و اراده جدی داشته باشند.

در پایان این همایش از مدیران و کارشناسان برتر دستگاه های اجرایی استان خوزستان در زمینه بهینه سازی مصرف برق با اهدای لوح و تندیس، قدردانی به عمل آمد؛ مهندس عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، دکتر رجبعلی پور معاون بهینه سازی مصرف انرژی مدیریت تولید، مهندس ذوالفقاری رئیس تاسیسات و عملیات بهینه‌سازی مصرف انرژی و مهندس عباسی سرپرست برنامه ریزی و کنترل پروژه معاونت بهینه سازی مصرف انرژی مناطق نفت خیز جنوب از سوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 921604
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.