مجتبی ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح مشکلات مدارس عشایری این شهرستان افزود: در یک ساختمان آموزشی در شهرک پنجم از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند 6 مدرسه دایر است به طوریکه در این فضای محدود آموزشی در 2 نوبت صبح و عصر قریب به 800 دانش آموز تحصیل می کنند.
وی افزود: استقرار 2 مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه ، 2 مدرسه متوسطه اول و 2 متوسطه دوم در این ساختمان با توجه به جمعیت بالا در روند آموزش دانش آموزان اختلال ایجاد کرده است.
مسئول آموزش و پرورش عشایر شهرستان گتوند ادامه داد: در کنار این فضای آموزشی ، یک مدرسه بازسازی شده به صورت نیمه کاره وجود دارد که برای تکمیل و تحویل به آموزش و پرورش عشایر نیازمند تامین اعتبار است.
ابراهیمی با بیان اینکه در صورت تکمیل این مدرسه مشکل کمبود فضای آموزشی دانش آموزان این منطقه رفع می شود افزود:این فضای آموزشی نیمه تمام که در زمینی به مساحت پنجهزار متر مربع و زیربنای یکهزار و 200 متر مربع در یک طبقه ساخته شده است به دلیل پرداخت نشدن طلب پیمانکار نیمه تمام رها شده است.
وی به مشکلات دیگر مدارس عشایری این شهرستان اشاره کرد و گفت: در دبستان 6 کلاسه مختلط روستای فرج آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند نیز 90 دانش آموز تحصیل می کنند که با توجه به فرسودگی بنا و خطر ساز بودن تخریب و احداث یک فضای آموزشی جدید ضروری است.
مسئول آموزش و پرورش عشایر گتوند نبود وسایل خنک کننده را دیگر مشکل مدارس عشایری این عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به گرمای هوا در خوزستان نیاز است این مدارس از سوی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان به سامانه سرمایشی و وسایل خنک کننده تجهیز شوند.
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این رابطه گفت: فضاهای آموزشی زیادی در سطح استان خوزستان از جمله شهرستان گتوند وجود دارد که در شان دانش آموزان عشایر نبوده لذا رفع مشکلات این فضاهای آموزشی در برنامه این اداره کل قرار دارد.
رضا رضایی افزود: برای تجهیز و بازسازی مدارس فرسوده اداره کل نوسازی مدارس خوزستان برنامه دارد ضمن اینکه در مناطق سخت گذر این استان نیز مدارسی به صورت پیش ساخته آماده و مهیا می شود تا دانش آموزان عشایر در این مدارس تحصیل کنند.
به گزارش ایرنا یکهزار و 800 دانش آموز عشایری گتوند در سه مقطع تحصیلی در 27 مدرسه تحصیل می کنند.
2 بخش مرکزی و عقیلی ، پنج شهر و 45 روستا شهرستان 74 هزار نفری گتوند را شامل می شوند.
7467/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.