جلیل مختار چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به قوانین و مقررات بین المللی احترام گذاشته و این کشور آمریکا است که هیچگاه به قوانین بین المللی پایبند نیست.
وی برجام را توافقنامه ای با اعتبار بین المللی که به امضای مجموعه کشورهای اروپایی، آمریکا، چین و روسیه رسیده توصیف کرد و بیان داشت:خروج از برجام توسط آمریکا نشانگر غیر متعهد بودن این کشور به معاهدات جهانی است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:تصمیم نابخردانه رییس جمهور آمریکا به ملت های جهان ثابت کرد آمریکا کشور بدعهدی است.
مختار، همسویی رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی را با آمریکا نشانه ضعف و وابستگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حاکمان آنها دانست و اظهارکرد: بدون شک کشورهای مستقل و آزاده نظری غیر از این دارند.
وی افزود: حاکمان این کشورها همیشه دنباله رو آمریکا بودند و بقای خود را در پیروی از آمریکا می دانند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اتحاد، همدلی و همبستگی مردم ایران را در برابر استکبار جهانی در 40 ساله گذشته یادآوری کرد و بیان داشت:تحریم های آمریکا در روحیه انقلابی مردم تاثیری نخواهد داشت و مردم در برابر تحریم ها ایستادگی خواهند کرد.
ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کرد از برجام خارج و تحریم های جدید علیه ایران وضع می کند.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافقنامه هسته ای تاکید کرد.
انگلیس ، فرانسه و آلمان هم با صدور بیانیه ای اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری نیز در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقی مانده در توافقنامه ادامه خواهد داد و چنانچه ایران از منافع برجام منتفع نشود، تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.
3015/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.