دبیر اجرایی جشنواره دانشجویی حرکت در حاشیه گشایش این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از 30 انجمن علمی، دانشجویی در این جشنواره حضور دارند که دستاوردهای علمی خود را در قالب 13 غرفه در سرسرای دانشکده علوم به نمایش گذاشتند.
مجتبی شمس سولاری افزود: هر یک از دانشکده های شرکت کننده یک غرفه دارند اما به برخی از دانشکده ها مانند مهندسی با انجمن های علمی، دانشجویی بیشتر، غرفه بزرگتری اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: انجمن های علمی، دانشجویی هر دانشکده، اختراعات و دستاوردهای علمی خود را نمایش می دهند و یا از طریق جزوه، مجله و یا برگزاری کارگاه ، دستاوردهای انجمن خود را معرفی می کنند.
شمس سولاری اظهار کرد: دانشجویان شرکت کننده می توانند از این فرصت برای معرفی رشته خود برای بازدید کنندگان و دانشجویان استفاده کنند.
دبیر اجرایی جشنواره دانشجویی حرکت اضافه کرد: امسال حدود 50 کارگاه، مسابقه و نشست توسط انجمن ها در حاشیه جشنواره برگزار می شود.
وی گفت: کمیته علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گزارش کار یک ساله انجمن های علمی را بررسی و 10 انجمن علمی برتر را در زمینه های آموزشی، ترویجی و پژوهشی انتخاب و به جشنواره ملی معرفی می کند.
شمس سولاری ادامه داد: هم اکنون 48 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال هستند.
وی اظهار کرد: آیین پایانی جشنواره 18اردیبهشت با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران با سابقه ترین دانشگاه در برگزاری جشنواره دانشجویی حرکت است گفت: این جشنواره نخستین بار به صورت کشوری برگزار شد ولی به پیشنهاد دانشگاه شهید چمران قرار شد ابتدا به صورت دانشگاهی در هر دانشگاه برگزار شود و برگزیدگان هر دانشگاه به جشنواره ملی حرکت راه پیدا کنند.
سولاری اظهار کرد: زمان و مکان یازدهمین جشنواره ملی تا آخر بهار اعلام می شود.
غرفه های نمایشگاهی از 16 تا 18 اردیبهشت از ساعت 9 تا 17 در سرسرای دانشکده علوم آماده بازدید دانشجویان است.
غلامحسین خواجه، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز اظهار کرد: برگزاری این جشنواره روحیه نشاط و شادابی در دانشجویان ایجاد می کند و وظیفه دانشگاه حمایت از تولیدات داخلی است.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.