دکتر خلیل خلیلی روز شنبه در حاشیه افتتاح جشنواره درون دانشگاهی حرکت ( ارائه دستاوردهای انجمن های علمی دانشگاه بیرجند ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن های علمی دانشگاه بیرجند سال 1372 راه اندازی شد و این انجمن ها در رشته های فنی، علوم انسانی، ورزشی و ... فعالیت دارند.
وی بیان کرد: انجمن های علمی نقش اساسی در ایجاد نشاط، پویایی و کار علمی بین دانشجویان داشته و آنها را با کار گروهی و علمی آشنا می کند.
وی گفت: این نمایشگاه با حضور انجمن های علمی دانشگاه بیرجند شکل گرفته و حرکتی در راستای فعال کردن استعدادهای دانشجویی است.
رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: جشنواره حرکت با هدف شناسایی و تشویق انجمن های علمی و دانشجویی فعال کشور ایجاد شده و در سطح دانشگاهی و ملی برگزار می شود.
وی افزود: انجمن های علمی ابتدا در دانشگاه ها دستاوردهای خود را ارائه کرده و پس از داوری و کسب رتبه های برتر به مرحله علمی راه می یابند.
خلیلی گفت: مرحله ملی جشنواره حرکت در اردیبهشت ماه برگزار می شود که سال قبل این جشنواره سوم آذر برگزار شد و انجمن علمی مخترعان و انجمن علمی گیاه پزشکی رتبه ملی کسب کردند.
انجمن علمی در دانشگاه به مجموعه ای از دانشجویان گفته می شود که با تخصص خاص در کنار هم فعالیت می کنند.
جشنواره درون دانشگاهی حرکت از امروز (شنبه) تا پانزدهم اسفند ادامه دارد و عموم مردم می توانند در این مدت از آثار ارائه شده توسط انجمن های علمی دانشگاه بیرجند دیدن کنند.
دانشگاه بیرجند با دارا بودن حدود 12 هزار دانشجو در بیش از 300 کد رشته و نزدیک به 350 عضو هیات علمی تمام وقت، با قدمت بیش از 40 سال خدمات ارزنده ای را به منطقه شرق ایران و کشور ارایه کرده است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.