بزرگداشت روز جهانی کارگر، صبح امروز سه شنبه 11 اردیبهشت به همت خانه کارگر استان خوزستان در محل تالار کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، درویشی، دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، ضمن خیر مقدم به حضار، گفت: کارگر، تنها خواهان عدالت و احقاق حقوق حقه ی خود می باشد که متاسفانه در برخی موارد کارفرمایان به طور ظالمانه این حقوق را نادیده گرفته و مصادره می کنند.

وی با انتقاد از شرایط فعلی معیشت، درمان، سلامت، حفظ زندگی و تامین آینده و از همه مهمتر امنیت شغلی کارگران و صنایع نیمه جان استان و کارگرانی که ماه هاست حقوق خود را دریافت نکرده اند، گفت: در حالی که انتظار می رفت فضایی ایجاد شود که کارگران انتقادات و مشکلات خود را بدون هراس با نمایندگان و کارگزاران خود در میان بگذارند، این روز بزرگ و جامعه کارگری که موتور محرک اقتصاد هر کشوری است مورد ظلم واقع شده و بی روح جلوه داده شد.

درویشی در ادامه تشریح کرد: امروز مفتخریم در تشکیلات خانه کارگر کشور با ۲.۴۷۰.۰۰۰ عضو، بزرگترین خانواده کارگری را تشکیل داده ایم. تعداد ۲۰۰ واحد اسکان در ۱۳ شهر کشور و خدمات اسکان و رفاه برای خانواده ها با ۸۰ درصد تخفیف فراهم نموده ایم. در بخش آموزش، آموزش های کوتاه مدت رایگان در ۱۰ رشته و آموزش های عالی با ۳۸ مرکز دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه کار ایجاد کردیم. امروز در استان خوزستان با بیش از ۱۶۳ هزار عضو، و در اهواز با بیش از ۷۰ هزار عضو در حال فعالیت هستیم و توانستیم با تغییر ساختار و به کار گیری تشکل ها، پیشکسوتان، جوانان، بزرگان عرصه کارگری در قالب هیات اجرایی و شورای سیاست گذاری در قالب چندین کمیته، مطالبات جامعه کارگری را دسته بندی، کارشناسی و ان شاالله برای رفع معضلات ارائه نماییم.

درویشی در پایان ضمن تشکر از حضور حاضرین در این مراسم، ابراز امیدواری نمود در سال جاری که سال حمایت از کالا و تولید ایرانی است، به مشکلات کارگران توجه بیشتری گردد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.