به گزارش ایرنا علی حسین حسین زاده دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان و خیرین عرصه سلامت خوزستان در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: میانگین برخی از شاخص های سلامت اجتماع نشان می دهد وضعیت خوزستان از برخی استان های دیگر و کشور پایین تر است.
وی افزود: نرخ آسیب ها در خوزستان بیشتر است که کار متولیان را سخت تر می کند و تلاش جدی تری را می طلبد.
حسین زاده ادامه داد: برای ارتقای سلامت جامعه باید نگاه ساختاری به حوزه مسایل مختلف جامعه خود داشته باشیم.
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: بازنگری ساختارهای موجود کمک می کند تا شاهد پیامدهای منفی که همان آسیب های اجتماعی است نباشیم.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال در مقوله آموزش که مهمترین نقش را در افزایش سلامت اجتماعی و توانمندی جسمانی در جامعه دارد نرخ برخی شاخص های آموزشی درخوزستان نگران کننده است.
حسین زاده با بیان اینکه ازمهمترین عوامل ارتقای شاخص سلامت، آموزش است گفت: در حوزه ساختاری آموزش، خوزستان بیشترین نرخ ترک تحصیل دوران ابتدایی را دارد و تا این شاخص ها ارتقا
پیدا نکند نمی توان امیدی به جهش چشمگیر در حوزه سلامت داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد: شعار امسال این هفته با عنوان 'پوشش همگانی، برای همه در همه جا' با مشارکت تمام سازمان ها و ارگان ها محقق می شود.
ایرج نظری گفت:در دوره دوم دولت تدیبر و امید در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این فعالیت به صورت جدی و مهم تلقی، و در پایان پارسال مجمع سلامت خوزستان تشکیل شد.
وی افزود: بسیاری از نیازمندی های بهداشتی و درمانی مردم به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته توسط افراد خیر برآورده می شود و امروز بیشتر نیازمند کمک خیرین هستیم.
نظری گفت: ورود خیرین در حوزه آموزش و پژوهش باعث بهبود کیفیت و ارتقای فعالیت های پژوهشی می شود.
در این آیین از 63 فعال و 30 خیر عرصه سلامت خوزستان تقدیر شد.
هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت در کشور ادامه دارد و نواختن زنگ سلامت، همایش تجلیل از فعالان و خیرین عرصه سلامت، برگزاری ایستگاه نقاشی و برپایی ایستگاه های سنجش سلامت برای مشاوره روانپزشکی، فشار خون و قند خون از جمله برنامه های این هفته در خوزستان است.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.