محمدحسن فرهادی روز دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی شهرستان گفت: تغییر مسئولان نباید هیچ تأثیری بر میزان مداخله مؤثر دستگاههای اجرایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
وی یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌های وزارت کشور را پرداختن به مساله آسیب‌های اجتماعی عنوان و ابراز کرد: نباید از این هدف کلان کشور غافل شد، زیرا اگر در انجام تمام اقدامات عمرانی، توسعه، رشد و پیشرفت در یک جامعه همدلی نباشد، دچار شکست می شویم.
فرماندار کاشمر افزود: اعتیاد به هر مساله خاصی از جمله فضای مجازی یا مواد مخدر از مهم‌ترین آسیب‌ها است و اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد نباید مبناهای علمی و رفتاری را فراموش کنیم.
فرهادی تأکید کرد: انجام کار فرهنگی و غنای فکری می‌تواند به جامعه مصونیت ببخشد، اما مصون سازی مستلزم کار فرهنگی مستمر است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات انجام شده آسیب‌های اجتماعی در کاشمر کنترل شده است، افزود: نقش نیروی انتظامی در پیشگیری از هنجارشکنی موثر است و این مداخله مؤثر لحظه به لحظه به افزایش سرمایه اجتماعی کمک می‌کند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار کاشمر نیز با تاکید بر ضرورت صیانت از حقوق شهروندی، گفت: به ‌رغم اینکه وضعیت ادارات شهرستان از این نظر مطلوب است اما هیچ‌گونه آماری در این خصوص نداریم.
مرادعلی احمدزاده افزود: وقتی ادارات آماری از عملکرد خود ارائه نمی‌دهند، ما مجبوریم برای برخی ادارات آمار سازی کنیم.
احمدزاده با اشاره به شکایات زیاد مردم از دستگاه های خدماتی آب، برق، گاز و مخابرات، افزود: مسئولان موظفند جواب منطقی به مردم بدهند و حتی اگر کسی مراجعه کرد و درخواست غیرقانونی داشت به‌گونه‌ای جواب بدهند که ناراضی از اداره بیرون نرود.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.