به گزارش ایرنا،ناصر عتباتی روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل افزود: هر چند مدیران دستگاههای اجرایی و بانک ها از سرمایه گذاری در این استان همکاری می کنند اما گله مندی از برخی مدیران بانک ها وجود دارد که نیاز است حمایت خود را از پرداخت تسهیلات دریغ نکنند .
عتباتی با اشاره به نبود هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی با مدیران میانی بیان کرد: هماهنگی در زیر مجموعه دستگاه های اجرایی وجود ندارد بطوریکه مشاهده شده مدیری که با یک درخواست موافقت کرده زیر مجموعه آن اقدام به کارشکنی می کند.
دادستان اردبیل افزود: این روش باید اصلاح شده و مدیران هماهنگی لازم را با زیر مجموعه خود استحکام دهند تا از سخت گیری ها غیرمتعارف و بی مورد جلوگیری شود .
عتباتی از مدیران بانک ها خواست واحدهای تولیدی را در پرداخت تسهیلات حمایت کنند.
دادستان اردبیل بابیان اینکه 70 درصد از زندانیان این استان داری محکومیت مالی ،سرقت و مواد مخدر هستند افزود: 20 درصد این زندانیان دارای محکومیت مالی و بقیه هم سرقت و مواد مخدر است که می توان با فرهنگ سازی ،جلب حمایت مردم و خیران قسمتی از مشکلات آنان را برطرف کرد .
وی ادامه داد: بیشتر این محکومان از قشر پر انرژی جوانان هستند که بدلیل بیکاری به سمت این جرایم رفته و مشکلاتی را برای خود و جامعه ایجاد کردند .
دادستان اردبیل با اشاره به آثار تبعات این زندانی ها افزود: آثار این مشکلات در خانواده های این ها قابل مشاهده است
وی بیان کرد: برای کاهش این آسیب های اجتماعی نیاز است رونق اقتصادی و اشتغال در استان با خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و پرداخت تسهیلات بانکی به آنها صورت بگیرد و هرچقدر در استان در باره اشتغال زایی تلاش شود به همان میزان آسیب های اجتماعی کاهش می یابد .
عتباتی افزود: اگر یک کارخانه ای تعطیل شود باید باور کرد که در یک زندانی باز می شود و اگر می خواهیم دچار این مشکل نشویم باید در اشتغالزایی و رونق تولید حساس باشیم .
وی همچنین حمایت از زندانیان مالی را خواستار شد و گفت: محکومان مالی در زندان ها نیازمند کمک هستند و برای اینکه خانواده های آنها از آسیب های اجتماعی در امان باشند لازم است حمایت ویژه ای از آنان صورت گیرد.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.