به گزارش ایرنا حبیب الله کشت زر روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از نیروگاه برقابی مارون و سد تنظیمی آریوبرزن در شهرستان بهبهان اظهار کرد: بهبهان شهری است که بیشترین منابع آبی را نسبت به سایر شهرستان های استان دارد اما با این وجود کشاورزان برای تامین آب مورد نیازشان باز هم با مشکل مواجه هستند.
وی افزود: خوزستان یک سوم آب‌های جاری کشور را دارد که بیشترین سهم از این منابع آبی متعلق به بهبهان است.
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری ادامه داد: در حال حاضر بخش زیادی از جمعیت این شهرستان از طریق کشاورزی معیشت زندگی خود را تامین می‌کنند اما همه کشاورزان این شهرستان از وضعیت تخصیص آب ناراحت و نگران هستند.
وی افزود: در این زمینه جلسات متعددی با معاون وزیر نیرو داشتیم که وعده دادند گروهی از کارشناسان را برای بررسی و کارشناسی این موضوع به شهرستان بهبهان اعزام کنند و در صورتی که سطح آب در بهبهان بالا باشد ،برای حفر چاه‌های کشاورزی به مردم این شهرستان مجوز بدهند.
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری گفت: پروژه احداث سد خیرآباد در این شهرستان حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در بودجه ملی دارای ردیف اعتباری است که می‌تواند از یک سو بیش از 40 هزار هکتار زمین کشاورزی را پوشش دهد و از سوی دیگر نیز شوری آب رودخانه زهره را تنظیم کند تا مشکلی برای شهرهای پایین دست نداشته باشد.
وی افزود: مدیر عامل سازمان آب و برق نیز ضرورت اجرایی شدن پروژه احداث سد خیرآباد را تشخیص داده‌اند و انتظار می رود دستورات لازم برای سرعت بخشیدن به کار صادر شود.
کشت زر اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور که نیاز به آب بیشتر از هر سال گذشته احساس می شود و بخش زیادی از آب‌های ما به دریا ریخته می شود، انتظار می‌رود احداث سد خیرآباد به صورت جدی در اولویت کار وزارت نیرو قرار گیرد.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.