به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در نخستین جلسه شورای اشتغال در سال 97 در استانداری خوزستان، افزود: لازمه افزایش تقاضا برای کالاهای ایرانی، بالا بردن کیفیت کالاها است تا توان رقابت با سایر کشورها ایجاد شود.
وی با تاکید بر لزوم حذف ضعف های مدیریتی در حوزه کلان و خرد اقتصادی تصریح کرد: اگر می خواهیم به سمت توسعه اقتصادی گام برداریم باید تعارف های مدیریتی را کنار بگذاریم. مدیرانی که موانع جدی در مسیر تولید و اشتغال ایجاد می کنند باید با مدیران کارامد جایگزین شوند.
شریعتی گفت: دستگاه های استانی، ادارات کل و سازمان ها باید بر واحدهای زیردست خود نظارت جدی داشته باشند و به صورت مستمر بر عملکرد مدیران نظارت کنند.
وی ادامه داد: ایجاد چهار هزار شغل در قالب مشاغل خانگی و 54هزار شغل جدید بیمه شده سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که استان خوزستان در سال گذشته در ایجاد شغل فعال بوده است. ضمن آنکه در سال گذشته از سه هزار نیروی کار اخراجی، تعداد قابل توجهی برسر کار خود بازگشتند.
استاندار تصریح کرد: شورای اشتغال استان برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید تلاش کرده است اما باتوجه به ظرفیت های استان خوزستان، اگر عملکرد دستگاه های مربوط افزایش یابد قطعا میزان اشتغال بیشتر می شود.میزان اشتغال استان در سال گذشته خوب است اما من همچنان ناراضی هستم.
وی با تاکید بر تسریع در اعطای مجوز به سرمایه گذاران گفت: لازمه ایجاد اشتغال و خروج از رکود اقتصادی، توجه به سرمایه گذاری است. آنچه مهم است اینکه سرمایه گذاری ها در جهت مطلوبی صورت گیرد تا ارزش افزوده بیشتری حاصل شود.
شریعتی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان برای ایجاد شغل افزود: در کنار ایجاد شغل، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سبب گردش مالی بسیاری می شود.
وی با انتقاد از عملکرد غیرقابل قبول اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در جذب سرمایه تصریح کرد: با همین زیرساخت های ضعیف استان در تعطیلات نوروز شاهد گردش ثروت نسبتا خوبی در شهرهایی مانند شادگان، آبادان و خرمشهر بودیم.
شریعتی اظهار کرد: صادرات محصولات به کشور عراق به بیشتر از یک میلیارد و 900 میلیون دلار رسیده است که در جای خود قابل تقدیر است اما همچنان یکی از مهم ترین گلایه های بخش خصوصی، ضعف در مدیریت پایانه ها است.
وی در بخشی دیگر به اشتغال کاذب در برخی سازمان ها اشاره و خاطرنشان کرد: نباید در واحدهایی که نیاز به نیروی جدید ندارند، بر اشتغال بیشتر تاکید کرد زیرا سبب کاهش بهره وری می شود.
شریعتی اظهار کرد: نخستین دغدغه و مشکل استان در سال جدید اشتغال است و تمام موانع پیش روی این امر باید برداشته شود. در سال جدید تمام دستگاه ها باید برای کاهش نرخ بیکاری تلاش بیشتری کنند.
وی با بیان اینکه چشم به خیزش اقتصادی در سال 97 داریم گفت: مقام معظم رهبری این سال را به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده اند اما این شعار جز با همدلی دولت و ملت محقق نمی شود.
بر اساس آمار رسمی خوزستان در حال حاضر از لحاظ بیکاری رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده که در صورت توجه به سرمایه گذاری خصوصا در بخش نفت و گاز و صنایع، این استان می تواند در زمره استانهای فعال در بخش اشتغال محسوب شود.
بر پایه این گزارش طی پنج سال گذشته بیش از 108 هزار شغل پایدار در این استان ایجاد شده است که به دلیل آمار بالای بیکاری این تعداد خیلی به چشم نیامده است اما تداوم روند اشتغالزائی در استان نوید بخش موفقیت در رفع بیکاری در استان است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.