جعفر ربیحاوی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد :در چهارچوب طرح سلامت نوروزی در جنوب غرب استان، 160 واحد اخطار بهداشتی گرفتند، 14 واحد متخلف به مراجع قضایی شهرستانهای تابعه معرفی و 6 واحد با دستور قضایی پلمپ شد.
ربیهاوی به فعالیت 10 اکیپ یک نفره، 2 و سه نفره به منظور کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی منطقه جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و گفت : بیش از 55 کارشناس تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس مشارکت داشتند.
وی افزود : برای نخستین بار توسط کارشناسان بهداشت محیط یکهزار و 800 نمونه گیری با دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش مواد غذایی انجام شد که شامل کنترل کیفی روغن های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دستهای کارگران بود.
مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی دراین منطقه 2هزار و 300 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف به همت کارشناسان بهداشت محیط این گروه کشف و نابود شد.
وی همچنین گفت :در هفت هزا ر و 800 مورد کلرسنجی و 700 نمونه میکروبی آب شبکه توزیع شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان مورد بازرسی، پایش و آزمایش قرار گرفت.
طرح سلامت نوروزی در جنوب غرب خوزستان از 15 اسفند تا 15 فروردین در ساعات اداری و غیراداری و ایام تعطیل اجرا شد.
شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان با جمعیتی بالغ بر 75 هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.
3015/7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.