مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، از پایان طرح سلامت نوروزی در حوزه فعالیت این دانشکده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جعفر ربیحاوی اظهار داشت: در این طرح که از 15 اسفند در ساعات اداری و غیراداری و ایام تعطیل ادامه داشت، 10 اکیپ تک، دو و 3 نفره نسبت به کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی منطقه جنوب غرب خوزستان اقدام کردند.

وی افزود: از ابتدای این طرح تاکنون با حضور بیش از 55 کارشناس نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس آغاز شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ادامه داد: در این طرح بیش از 5200 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که طی آن  160 اخطار بهداشتی صادر شد و 14 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و 6 واحد دیگر نیز پلمپ شد و بیش از 7800 مورد کلرسنجی و 700 نمونه میکروبی آب شبکه توزیع مورد پایش و آزمایش قرار گرفت.

ربیحاوی از استفاده از دستگاه‌ های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در کلیه اکیپ‌ های نظارتی خبر داد و گفت: تعداد نمونه‌برداری‌ های انجام‌شده توسط دستگاه‌ های موصوف 1800 نمونه بوده است که شامل کنترل کیفی روغن های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزارکار و دست‌های کارگران است و همچنین مقدار 2 هزار و 300 کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی به همت کارشناسان بهداشت محیط این گروه کشف و معدوم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.