به گزارش ایرنا محمد راستاد دوشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مسافری و تاسیسات بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به طرح اجرا شده در استان هرمزگان در خصوص راه اندازی اسکله های شناور ویژه فعالیت گردشگری دریایی افزود:بنا داریم این اسکله ها را در همه نقاط کشور برای گردشگری دریایی توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت ها و روبناها شناورهای گردشگری دریایی را حمایت می کنیم گفت: با اعطای تسهیلات به متقاضیان می توان گردشگری را در کشور توسعه داد.
راستاد افزود: با آماده کردن زمین های پشتیبانی بنادر اصلی کشور یک جهش قابل توجه در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در پس کرانه های بنادر را می توان شاهد بود و با این رویکرد در مجاورت بنادر می توان فعالیت های ارزش افزوده لجستیکی و توزیع کالا ایجاد کرد.
وی مهمترین پروژه در حال اجرا را مرحله سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی عنوان کرد و گفت: در مجموع این پروژه بالغ بر 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد داشت. عملیات اجرایی این پروژه اسفند ماه پارسال با حضور رئیس جمهوری در بندر عباس آغاز شد.
راستاد گفت: علاوه بر این در همه بنادر کشور طرح های کوچک و بزرگ متعددی برای توسعه تجاری وجود دارد که به مرور آغاز و یا مراحل اجرایی آن تکمیل می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پایانه شماره 2 شهید رجایی مجموعه قابل توجه ایی از تجهیزات کانتینری در حال ساخت است که نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه استقبال از گردشگری دریایی در خرمشهر را خوب ارزیابی کرد و گفت: به واسطه هماهنگی و هم افزایی بین ارگان های مرتبط روند خوبی در استقبال از گردشگری دریایی در بندر خرمشهر شاهد هستیم.
راستاد افزود: امید است بتوانیم به مرور زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز گردشگری دریایی را درهمه بنادر کشور و بندر خرمشهر توسعه دهیم به طوری که مردم بتوانند با آسایش و ایمنی بیشتری از این ظرفیت استفاده کنند.
وی با اشاره به فعالیت بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سال گذشته دو میلیون و 300 هزار تن کالا در بندر و دریانوردی خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که این رقم نسبت به سال 95 رشد 130 درصدی را نشان می دهد.
راستاد، میزان افزایش صادرات غیرنفتی در بندر خرمشهر را بی نظیر خواند و گفت: این میزان افزایش صادرات در بندر خرمشهر نوید بخش صادرات کالاهای غیرنفتی بین بنادر کشور محسوب می شود.
وی فعالیت تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در سال گذشته را 80 هزار تی یو(TU) عنوان کرد و گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری نسبت به سال ماقبل 16 درصد رشد داشته و در مجموع رویکرد و روند فعالیت های بندر خرمشهر مثبت و رو به جلو است.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندر و دریانوردی خرمشهر ظرفیت تاسیساتی قابل توجهی دارد، گفت: اسکله ها، محوطه ، پس کرانه ای که در بندر و دریانوردی خرمشهر وجود دارد می تواند به مراتب بیشتر از حجم تخلیه و بارگیری کنونی فعالیت داشته باشد.
راستاد در خصوص بنادر کشورهای همسایه همچون عراق گفت: با هم افزایی و مشارکت با بنادر کشور عراق می توان همکاری بیشتری داشت و از مزیت های دو کشور در حوزه تجارت و مسافر استفاده کرد و امید است در زمینه سفرهای دریایی با کشورهای همجوار روابط بهتر و بیشتری به وجود آید.
وی سیاست سازمان بنادر و دریانوردی را افزایش میزان رقابت پذیری در بنادر کشور دانست و گفت: امید است در زمینه عملیات روبنایی و اپراتوری بنادر سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.
به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی، عصر دوشنبه با حضور در گلزار شهدای شهرستان خرمشهر یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشت.
محمد راستاد که به منظور بررسی نحوه خدمت رسانی به مسافران نوروزی و گردشگران دریایی به بنادر خوزستان سفر کرده است با حضور در مجتمع بندری خرمشهر از این بندر بازدید کرد.
اسکله ها، محوطه ها و پایانه ها از جمله مکان هایی بود که مورد بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.
راستاد در ادامه از پروژه های موزه دریایی و دفاع مقدس، محوطه احداثی ترمینال کانتینر، اسکله چهار پست و پس کرانه اسکله ای 2 تا 7 بازدید و در جریان آخرین وضعیت این پروژه ها قرار گرفت.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.