به گزارش ایرنا یادمان شهید تندگویان در جاده قفاس (آبادان به چویبده) شمال شهر آبادان و محل اسارت آن شهید قرار دارد و در ایام تعطیلات نوروز پذیرای تعداد زیادی از اعضای کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی از سراسر کشور است.
زایران سرزمین های نور با حضور در یادمان شهید محمد جواد تندگویان آبادان ضمن ادای احترام از مقام آن شهید غریب تجلیل می کنند.
کاروان های راهیان نور در کنار یادمان شهید تندگویان، زیارت عاشورا و زیارت آل یاسین را قرائت کرده و با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهید تندگویان و شهدای دفاع مقدس را گرامی می دارند.
چند روای هشت سال دفاع مقدس در محل یادمان شهید تندگویان ضمن بیان چگونگی اسارت و شهادت این شهید روند محاطره و شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه را روایتگری می کنند.
مهندس محمد‌جواد تندگویان وزیر نفت کشورمان در تاریخ ۹ آبان ۱۳۵۹ در حالی‌ که حدود یک ماه از دوره وزارتش می‌گذشت، برای بازدید از پالایشگاه آبادان که زیر آتش شدید نیروهای عراقی بود به آبادان می‌رفت که در شرق رودخانه بهمنشیر به اسارت نیروهای عراقی درآمد.
رژیم بعث مدت11سال هیچ‌گونه اطلاعی از شهید تندگویان در اختیار ایران و خانواده ایشان نگذاشت.
پس از پایان جنگ تحمیلی و تبادل اسرا ، پیکر این شهید گرانقدر به کشور بازگردانده و در تاریخ 29 آذر 1370 در جوار شهدای هفتم تیر در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
3015/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.