به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:پیشرفت های خوبی در حوزه فناوری اطلاعات در استان خوزستان حاصل شده است و ایجاد 18 تا 120 هزار شغل در این حوزه در استان هدفگذاری شده که تاکنون ایجاد 6 هزار شغل محقق شده است.
وی افزود:پیش از این شمال دزفول از هیچ امکانات و زیرساخت های مخابراتی بهره ای نداشت که با اقدامات انجام شده بخش هایی از شمال دزفول،اندیمشک،اندیکا ،مسجد سلیمان زیر پوشش شبکه مخابرات قرار گرفتند و امیدواریم بقیه زیرساخت های مخابراتی در این مناطق نیز بزودی فعال شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان بعد از تهران بیشترین ظرفیت مخابراتی را در کشور دارد گفت:بیشترین تقاضا و بهترین بازار اینترنتی کشور بعد از تهران در خوزستان وجود دارد لذا باید مشترکان اینترنت را به این حوزه آشنا و این اقدامات ساماندهی شوند تا فعالیت های مرتبط با فضای مجازی افزایش و تولید ناخالص ملی توسعه یابد.
شریعتی ادامه داد: امیدواریم با فراهم آوردن زیرساخت ها اشتغال مناسبی در حوزه فناوری اطلاعات در استان خوزستان به ویژه در مناطق روستایی ایجاد کرد تا جوانان روستائی که به شغل سنتی علاقه ای ندارند به حوزه فناوری اطلاعات ورود کنند.
استاندار خوزستان به وضعیت کشاورزی این استان نیز اشاره کرد و گفت:یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی در استان خوزستان وجود دارد که 550 هزار هکتار آن زیر پوشش آبیاری مدرن قرار داشته و 560 هزار هکتار دیگر به صورت سنتی آبیاری می شود .
وی اظهار امیدواری کرد با هوشمندسازی و ورود فناوری اطلاعات بتوانیم کارهای زیادی در این حوزه انجام دهیم و شاهد اشتغالزایی بیشتری در حوزه فناوری اطلاعات باشیم.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.