به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز شنبه در نشست با مدیران و سرمایه گذاران شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، افزود: در صورت تصویب، این سازمان به عنوان ابزارهای نوین ما بوده و بر اساس آن می توان گامی برای چشم انداز ایران دیجیتال برداریم و سهم اقتصاد دیجیتال را به حد مطلوب برسانیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت:منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های اقتصاد مقاومتی مولد و اشتغال زا، نیازمند توجه بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه پیام این ظرفیت را دارد که بتواند رونق را به منطقه بازگرداند و در بعد اشتغال زایی و اجرای اقتصاد مقاومتی مقرون به صرفه است.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی بخش فرودگاهی مطالعات اقتصادی لازم است، خاطر نشان کرد: مشکلاتی مانند معارضین و مسایل زیست محیطی نیازمند راهکار جدی است.
آذری جهرمی با اشاره به دلایل جذاب بودن منطقه برای سرمایه گذاران خاطرنشان کرد:آماده بودن زیر ساخت ها، نزدیکی به تهران و عدم پرداخت عوارض گمرکی از جمله دلایل مقرون به صرفه بودن منطقه برای سرمایه گذاری است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این جذابیت ها و مشوق ها باید افزایش یابند، گفت: موانعی مانند واگذاری زمین باید برداشته و برای حل آن راهبردهای جدید اندیشیده شود.
آذری جهرمی افزود: تاکید ما بر این است که حوزه فناوری اطلاعات در مجموعه می تواند لوکومتیو خوبی برای اجرای هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال باشد.
وی ادامه داد: انتظار ما از استاندار البرز و نمایندگان مجلس این است که به مسایل و مشکلات منطقه با هدف رفع هر چه سریعتر آنها پرداخته تادر زمانی کوتاه پروژه ها اجرایی و منطقه رونق گیرد.
آذری جهرمی با اشاره به قرارداد با شرکت مشاور خارجی در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: این شرکت تضمین کرده که مشتریان این حوزه را می آورد.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.