به گزارش ایرنا غلامعباس بهرامی نیا عصر دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی سفرهای نوروزی با موضوع ارتقاء ایمنی سفر اظهار کرد: طرح ارتقاء ایمنی از 24 اسفندماه در استان آغاز می شود و به همین منظور نیز تمرینی در سطح استان برگزار می شود تا بتوانیم با آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی برویم.
وی خوزستان را یکی از استان های مقصد گردشگری در کشور برشمرد و افزود: در ایام نوروز خوزستان به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری دیدنی همواره یکی از استان های مقصد برای گردشگران از سراسر کشور هستیم که باید پیش از این ایام بستر مناسب را برای میزبانی از مسافران نوروزی فراهم کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: این استان علاوه بر گردشگرانی در طول سال و بخصوص در این ایام میزبان راهیان نور است که این ظرفیت، تعداد مسافران را چندین برابر کرده و مسئولیت های ما را سنگین تر می کند.
بهرامی نیا تصریح کرد: با توجه به محدودیت امکانات در این اداره کل برای امداد رسانی بیشتر در مواقع تصادفات نیاز به همکاری سایر دستگاههای اداری است.
وی تصریح کرد: همکاری دستگاه هایی نظیر حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در این میان بیشتر از همه دستگاه ها ضرورت دارد و باید در این خصوص از تمامی ظرفیت های لازم استفاده شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در بحث ایمن سازی اضطراری جاده ها نباید دغدغه ای وجود داشته باشد و ورودی های استان نیز باید با نصب تابلوها و علایم و همچنین خط کشی محورها خدمات بهتری را به مسافران ارائه دهیم.
همچنین سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان در این نشست گفت: باتوجه به ترافیک جاده ای در محورهای استان و حضور مسافران نوروزی باید تلاش گسترده ای برای کاهش تلفات صورت گیرد.
وی افزود: اگرچه در سال های اخیر تلاش های خوبی در زمینه کاهش تلفات و ایمن سازی راه ها صورت گرفته اما هر میزان تلفات جاده ای برای ما تاسف بار بوده و باید آن را به حداقل ممکن برسانیم.
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: اکنون وضعیت منابع در استان مناسب نبوده و برخی از پروژه های راه سازی به صورت نیمه کاره رها شده و جا دارد مسیرهای پر تردد به صورت اضطراری ایمن شود تا بتوانیم با حداقل امکانات از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنیم.
خوزستان یکی از استان هایی است که هرساله مسافران نوروزی به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی، آن را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.
یکی از معضلاتی که هرساله در خوزستان با آن مواجه هستیم تلفات جاده ای ناشی از خطای انسانی و زیرساخت های راه در محورهای استان است.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.